|
Inlägg #1: Postat: 2007-02-27 00:15:00
|
|
Sunny |
Ky:Man kan klara sig ganska länge.
Ingen älskade mig innan jag var 18 år. Ingen människa. Några hundar gjorde det men de var tyvärr inte mina utan bara till låns.
Men man har en brist i sin själ:ett tomt rum som finns där fullt med den fasa man kände över ensamheten när man var liten:Kanske mellan 4 o 8 år?Då ungefär förstod man fullt ut vad total ensamhet innebar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-02-27 11:05:00
|
|
microfilosofen |
KYREUS till Sunny: mycket tragiskt att höra ditt vittnesmål om ensamhet. Men! Fanns det verkligen INGEN människa som älskade dig? Ingen släkting? Ingen skolkamrat?
Under hela 18 år???
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-02-27 23:17:00
|
|
Sunny |
Nej ingen människa. Jag bodde i fosterhem o blev söndermobbad i skolan från dag 1.Fick byta skola 4 ggr på de 7 åren på grund av fosterhemmen.
Hade ingen kontakt med fortermodern som satte fram mat men aldrig rörde vid mig.Andra barn fanns inte i min närhet: fosterföräldrarna var gamla o levde isolerat.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-02-27 23:18:00
|
|
Sunny |
Nej ingen människa. Jag bodde i fosterhem o blev söndermobbad i skolan från dag 1.Fick byta skola 4 ggr på de 7 åren på grund av fosterhemmen.
Hade ingen kontakt med fortermodern som satte fram mat men aldrig rörde vid mig.Andra barn fanns inte i min närhet: fosterföräldrarna var gamla o levde isolerat.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-02-27 23:20:00
|
|
Sunny |
När jag började skolan fick de ju släppa ut mig ensam o jag tog mod till mig o frågade en tant i samma hus om jag kunde få gå ut med hennes tax!
Så blev det flera hundar med tiden. De var de enda jag umgicks med men jag läste hela tiden.
När jag var 17 o bodde hos Frälsis för hemlösa blev jag kär i Den Käre. Det tog 1 år innan han ville ha mig: han var 40 o tyckte jag var för ung.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-02-27 23:23:00
|
|
Sunny |
Till sist öppnade en bok av Sören Kieerkegard hans ögon *lol*
Sedan har jag blivit mera o mera älskad ju längre jag levt.
Så det finns hopp för alla oönskade o oälskade barn!
|
| |