Inlägg #1: Postat: 2001-09-05 14:00:00
|
Stefan Holmqvist |
Tackar för berömmet. Jag har även i min dokumentation hemma påträffat hedersmord och liknande övergrepp i Peru och Bolivia. Din artikel är inte dum. Det är dags att frikoppla beteenden från raser och etnisk eller religös bakgrund. I och med att jorden beblandas så kommer vårt sökande av roten till det onda uphöra med 1900 tals ras-dömande och stanna vid the final frontier: Hos oss själva. I våra hjärtan.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-09-06 13:16:00
|
A.Strindberg |
You go, Marcus. Du klarar alltid av att hitta kärnan i den lilla pudeln. Bra text.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-09-06 13:33:00
|
Giuseppe Tonetto |
Nja, nu är inte hedersmord särskilt vanligt på Sicilien längre. Men det var så fram till 70-80-talet. Men om man inte är kulturrelativist, vilket jag uppenbarligen inte är, så kan man inte "acceptera" de förtryckande regimer som är i klar dominans i arab-världen. Om man anser att demokari och mänskliga rättigheter är gott...ja, då är faktiskt de flesta arabländer ocivilisreade, än så länge...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-09-06 14:10:00
|
John B |
För att nyttja sin reflexiva förmåga borde det även vara av värde att byta ut arab eller jude mot ekorre, skotte och ö-bo.
Var tar då den subversiva kraften vägen?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-09-17 19:38:00
|
Nadia |
Jag är förundrad. Marcus, youve got yourself a new fan :
|
|