|
Inlägg #1: Postat: 2007-02-22 15:15:00
|
|
Unto S |
”Invandrarbarn ur lägre sociala familjer, fattigmansbarn hamnar i sk yrkesprogram och lärlingsprogram.” Svältlöner och socialbidrag som framtidsvisioner. ”Inför valet utlovades att Alliansen skulle betala de dubbla till skolan mot vad Socialdemokraterna utlovade. Av det dubbla har blivit motsatsen. Alltså, man har dragit ner med de miljoner som utlovades för stöd till skolorna.” Med lögner, som sagt, kommer man långt, man kan t.o.m. starta ödesdigra krig med lögner.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-02-22 15:19:00
|
|
Janne B |
I vilket partis program står det att de vill ha sådana robotar till elever? Jag har haft viss kontakt med Fokpartiet i 30 år och där har vi alltid sagt vi vill ha.."självständiga, tänkande, reflekterande elever som reagerar mot .” orättvisor och annat elände.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-02-22 15:36:00
|
|
Unto S |
Jag fick ett mejl från Sourzeredaktionen, de säger att de inte vill publicera min lilla text. Så jag får ta den här istället. Det handlar om Muf men jag kan ändå tillägna texten till dig Janne B. – forts
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-02-22 15:38:00
|
|
Unto S |
”Moderata ungdomsförbundet i Malmö vill avskaffa LAS. Lagen om anställningsskydd – Moderata ungdomsförbundet i Malmö vill försvaga MBL. Medbestämmandelagen – Moderata ungdomsförbundet i Malmö vill avskaffa kulturnämnden och tillåta vapenexport till diktaturer som bryter mot mänskliga rättigheter.” – forts
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-02-22 15:39:00
|
|
Unto S |
”Ordförande i Moderata ungdomsförbundet i Malmö studerar statsvetenskap i Lund. – Som skattebetalare i decennier undrar man blygsamt: ’Är det så mitt arbetes resultat har använts i universitetet – lära studenter att bryta mot mänskliga rättigheter?” som sagt – det blev ett nej för publiceringen, undrar varför?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-02-22 18:51:00
|
|
Janne B |
Unto/ Som socialliberal så har Högern alltid varit min huvudmotståndare. Men Moderaterna har gått mot mitten och ska nu bedömmas efter sina gärningar. Efter 12 år var jag och en majoritet svenskar utled på socialdemokratin.Vi såg ingen förnyelse. Men kan SAP peka ut en bra färdriktning så har de chansen snart igen. // Jag tror inte att du Unto blir nekad att införa åsikter. Det är sannolikt ordvalet som är stötande. Mig har du kallat svin rätt nyss. Men jag älskar dig ändå.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-02-22 20:55:00
|
|
Lars Nilsson |
v:s chefsideolog i Skåne, Unto S, har naturligtvis problem med att det finns duktiga elever. När man inte kan skylla intelligens och duktighet på ekonomiska förutsättningar gäller det att minska kraven i skolan. Att det största programmet är det individuella på gymnasiet och att man kan komma in på universitet utan att ha godkänt i svenska, engelska och matematik är förmodligen enligt Unto bara ett bevis på vår skolas överlägsenhet gentemot våra grannländer.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-02-22 20:58:00
|
|
Lars Nilsson |
f/ Och ordningen är väl också i hans smak. Dvs bränder i förortsskolor visar väl bara en protest mot det djävulska skolsystemet där fortfarande några ensamma själar till lärare försöker lära barnen några få kunskaper.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-02-22 21:03:00
|
|
Lars Nilsson |
Att v och den övriga vänstern tycker hatar allt som ens avlägset liknar kunskaper och arbetsro i skolan är välkänt. "Social kunskap" har man nu under sådär en 30 år prioriterat i skolan i stället för kunskaper. Och det har givit? Kanske Unto kan svar på det.
|
| |