Från bidrag till riskbedömning

Inlägg #1: Postat: 2007-02-22 15:18:00
steno
LO har lurat i folk så att t.o.m Nilsson gått på det att fackligt medlemskap och A-kassan hör ihop.Nu börjar de "tillåta" medlemmar att gå ur A-kassan. Den är en viktig försäkring men det är nog bra att var och en får betala sin försäkring mot att skatterna blir lägre.Man betalar försäkring för bil och bostad varför inte för arbetslöshet?När man själv betalar för ström och vatten gör man av med mindre...
Inlägg #2: Postat: 2007-02-22 15:22:00
steno
Själv tror jag på fackligt medlemsskap och solidaritet. Men det måste också finnas ett lokalt engagemang på arbetsplatsen så att det kan bli en balans. Facket är inte bara en advokatbyrå. Betr Kommunal blev de lurade av Göran P i valrörelsen, när det väl blev strejk svek såväl GP som LO-ledninge
Inlägg #3: Postat: 2007-02-22 15:26:00
Janne B
Eftersom varken Akasseavgift eller fackavgift använts på ett synligt sätt så länge jag minns så kan man undra vad pengarna gått till. Har pengarna bara gått till en stor administration som har svårt att visa att den gjort någon nytta? Jo jag vet att det är rätt olika hur de olika facken som SACO har fungerat. Men ändå./ Vi har väl en motsvarighet i Sv Kyrkan som inte längre tar ut skatter men avgifter.Jo jag vet att man kan minska avgiften genom att utträda!
Inlägg #4: Postat: 2007-02-22 15:30:00
Janne B
Svar två är min grundsyn också. Om det finns bra lokala aktiva fack över hela landet så är det idealet. Det är den väldiga överbyggnaden som kostar så mycket till så lite nytta. Skrämmande höga löner har ibland synts i media.
Laddar...