Hur ska det gå med fackets framtid?

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2007-02-18 16:13:00
GunnarL
40/ Jag är varken dagisteolog eller någon anna typ av teolog. Jag diskuterade dubbelmoral där jag pekade på att en man som bekänner sig som djupt troende inte har några dubier att skicka ut folk i krig. Jag ger Dig rätt i att dödande i självförsvar kan motiveras. Men dödande i försvar mot massförstörelsevapen som inte använts på grund av de inte finns är väl lite väl magstarkt att beteckna som "självförsvar".
Inlägg #42: Postat: 2007-02-18 16:22:00
Janne B
CMO/ Mycket av vad du skriver är bra att du tar upp. Detta är inga enkla grejer.Den tendens jag ser är att ju närmare statsmakten en kyrka står ju mer benägen är hon att acceptera våld. // Baptistrena har alltid försökt hålla avstånd till staten och har haft många pacifister De sektliknade Kväkarna fick väl nobels fredspris för att de var konsekventa pacifister. DE är stora i USA. Ska kolla lite mer om allt detta.
Inlägg #43: Postat: 2007-02-18 16:24:00
Lars Nilsson
39/ Äntligen har omvänt någon. Visst är snooker en härlig sport. Men svår. Jag spelar var fjortonde dag hemma hos en kompis. Det är då man inser hur duktiga proffsen är. Vet Du om att skivan under den gröna duken är 3-5 tjock och i marmor.
Inlägg #44: Postat: 2007-02-18 16:31:00
GunnarL
43/ Ja, jag visste faktiskt det. Jag har spelat lite biljard också utan några större ambitioner - dock mest carambole. Men precis som Du så vet jag vilka krav på precision som krävs och inser hur otroligt duktiga proffsen är. I snooker är det också -åtminstone på den här nivån - fråga om mycken taktik.
Inlägg #45: Postat: 2007-02-19 05:09:00
CMO
41/ Nä men du gör absoluta uttalanden om hur Bibeln ska tolkas och då ägnar du dig åt teologi. Men nu finns det alltså plötsligt undantag. Då faller ditt resonemang eftersom det blir en tolkningsfråga.
Inlägg #46: Postat: 2007-02-19 05:11:00
CMO
Vad Bush gör är f.ö. knappast emot hans egen tro se Länk: findarticles.com och personliga moral och även om så vore så är det väl så att även en religiös president ska ta beslut utifrån vad han anser vara bäst för den egna nationen om han anser att han inte kan göra det pga sin tro bör han däremot avgå.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...