|
Inlägg #1: Postat: 2007-02-15 21:42:00
|
|
Billy Butt |
Jag skrev att de får klä sig hur sexigt de vill i hemmet eller i fritiden, men att det skulle eliminera sexuella trakkasserier om skolelever bär uniformer under skoltiden. Lundahl har sjunkit så lågt i den här artikeln att han skriver osanningar för att miskreditera mig. Och Lundah har ännu inte fattat att vissa killar från vissa kulturer begår trakkasserier just på grund av att vissa svenska tjejer klär sig som de gör. Det är ju vad hela debatten handlar om.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-02-15 21:53:00
|
|
Calle Z |
Vilka är dessa killarna och vilken är dessa killars kultur Butt? Den givna frågan infinner sig givetvis då. Skall tjejerna i Sverige behöva anpassa sin klädsel pga dessa killarna och deras kultur snarare religion?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-02-15 21:58:00
|
|
Calle Z |
Eller skall vi ställa krav på dessa killarna och på deras kultur? Att de borde lämna medeltiden och anpassa sig till år 2007 där båda könen är lika mycket värda Oavsett klädsel? Det är lite taliban varning på ditt synsätt...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-02-15 22:12:00
|
|
Michael Lundahl |
Varför ledig klädsel hållas till fritiden om det inte är deras ansvar att de blir trakasserade? Varför skall de ändra på sig bara för att andra har en kass kultur? Du bli sur och påstår att jag ljuger... men i nästa andetag säger du samma sak igen... att det är tjejernas fel. Om dessa killar ifrån vissa kulturer gör så här, då är det *DEM* vi skall tillrättavisa och inte stå och säga åt tjejerna att de skall ändra sig.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-02-15 22:13:00
|
|
Michael Lundahl |
Kan du bestämma dig en gång för alla: *Vem* bär ansvaret för trakasserier: den trakasserade eller den som trakasserar? *Vem* är det som gör fel: den som blir trakasserad eller den som trakasserar? Svara på den frågan Billy.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-02-15 22:21:00
|
|
Michael Lundahl |
Och att sexuella trakasserier skulle elimineras med likformig klädsel är löjligt. Väst skjorta kjol är inte tafsbortstötande. Det som hände rär snarare att det görs till en fetish. Kolal bara på USA och Japan där fetishindustrin omkring uniformer som cheerleaders och schoolgirls är avsevärt större än i Sverige.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-02-15 22:22:00
|
|
Michael Lundahl |
Dessutom finns det väldigt mycket annat man kan trakassera någon för. Att tro att skoluniform löser det är rent verklighetsfrämmande.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-02-15 22:24:00
|
|
Mats TCM |
6 Amerikaner och japaner är helt perversa. Känner en japan på uni som säger att det är tradition att många fäder tar sina söner till "horhus" för att de skall bli av med oskulden. Men va fan, Japan är det enda land i världen där man kan köpa använda trosor i automat på stan. Håhåjaja, vilka perversiteter.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-02-15 23:43:00
|
|
Calle Z |
Det är inte svårare än att Butt försvarar en viss "kultur". Som han väljer att kalla det? Personligen så kallar jag det en viss religion. Svårare än så är det inte?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-02-16 00:44:00
|
|
Calle Z |
Eller hur Butt?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-02-16 15:34:00
|
|
Truto |
Billy HAR rätt. Det finns vissa kulturer som ser de svenska lättklädda kvinnorna som horor utan värde. Klart som korvspad då att killarna anser sig ha rätt att leka med dem. Skall vi ha en mångkultur värd namnet så får vi nog tåla sådant tyvärr.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-02-19 11:49:00
|
|
Billy Butt |
Läs noggrant vad Truto skriver i Svar 11 Calle Z - och se till att det sjunker in i ditt huvud. Truto summerar hela mitt resonemang - . Du måste lära dig att förstå vad du läser Calle. Det är inte första gången du varit ute och cyklat därför att du inte kunnat tolka en artikelns budskap.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-02-21 00:48:00
|
|
Calle Z |
Svar 12 Butt. Om Truto summerar hela ditt resonemang i svar 11? Hallå!! Då är övriga ord ifrån min sida numera menlösa Butt?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-02-21 01:09:00
|
|
Calle Z |
Butt. Det är år 2007 nu! Ge bara ordet till en idiot som inte själva förstår att han är en idiot? Sen så kan ju läsarna döma själva?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-02-21 02:37:00
|
|
Calle Z |
Det säger ju också det mesta om det intellektuella tillståndet hos många av våra sk "kändisar" som med näbbar och klor försvarar en annan sk "kändis"? Det är inte konstigt att vårt land är på väg att gå åt skogen?
|
| |