|
Inlägg #1: Postat: 2007-02-15 20:51:00
|
|
Thomas D |
Michael, låser du ytterdörren när du går hemifrån? Om ja - varför då? Ingen har väl rätt att gå in i ditt hem utan ditt tillstånd?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-02-15 21:03:00
|
|
Billy Butt |
Michael Lundahl ljuger i den här artikeln. Jag har aldrig skrivit att tjejer får skylla sig själva på grund av deras klädsel. Jag har skrivit att utmanande klädsel bör hållas till fritiden läs min artikel... å du Lundahl skaffa glasögon!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-02-15 21:24:00
|
|
Unto S |
Mikael Wiehe hade en diskussion med sin dotter när hon ville gå ut i ”utmanande klädsel”. Ingen har rätt att tafsa på dig och ingen har rätt att råna mig om jag går på en bakgata med en miljon i fickan. Men jag går inte på en bakgata med en miljon i fickan. Ja, det var ungefär så han sa i en intervju.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-02-15 22:50:00
|
|
Joakim Steneberg |
Jag tycker du förenklar problematiken. Och det finns väl knappast någon som försvarar den som trackasserar. Men som man är klädd blir man ofta bemött. Var går förresten gränsen för tjejernas egna ansvar? Ingenstans?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-02-16 08:39:00
|
|
Rogntudju |
Den mest frekventa gemensamma utgångspunkten i kommentarerna här är naturligtvis att det är den trakasserande som gör fel och inte flickorna. Men debatten i sig ter sig ganska lustig när man tänker efter. De flickor vi pratar om här är ANDRAS döttrar. forts
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-02-16 09:28:00
|
|
myrboa |
Egentligen sitter inte "möjligheterna" till övergrepp i kläderna.Utan i vårt tänk om oss själva och varandra.Läser just nu en bok som heter "Själv-Bedrägeri" av Arno Gruen "Framgång är den måttstock som mannen mäts med - inte hans förmåga att skratta,att leka eller att visa ömhet." A-L
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-02-16 09:36:00
|
|
myrboa |
forts. ur Själv-Bedrägeri:av Arno Gruen "Hur skulle kvinnorna kunna te sig annat än kluvna,när maktens "förnuft" strider mot deras öppenhet och mottaglighet,deras kreativa förväntan,deras levande liv och ömhet,deras förmåga att ta sig an hjälplöshet och lidande......" Återgår till boken. A-L
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-02-17 16:23:00
|
|
johnnyreb77 |
Alltså - vi har ett multi-kulti samhälle, och det måste man ta med i beräkningen i sin vardag
om man inte vill råka illa ut oavsett om man tror på mångkulturen eller
om man är/blivit Nationalist.Att sedan Nationella människor är mer
medvetna om mångkulturens problem än dom som tror på mångkulturen och försöker leva
därefter borde inte förvåna någon:
men den här artikeln var ju riktigt
Boll-naiv......
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-02-19 21:45:00
|
|
Anna Li |
Du har helt rätt i sak! även om jag läst betydligt mer välskrivna artiklar av dig. Det är aldrig den som blir mobbad som har fel utan den som mobbar, samma gäller för sextrakasserier. Att man som förälder inte vill att ens barn ska klä sig sexuellt utmanande har helt andra orsaker.
|
| |