|
Inlägg #1: Postat: 2007-02-14 09:31:00
|
|
Inger-Sofia |
..offerrollen,handlingsoförmåga,oärlighet..vi kvinnor har samma ansvar,skyldigheter,rättigheter som män.Att dra alla över samma kam,det enda det sprider är "hårlöss".ALLA män och kvinnor är olika inom vilken klasstillhörighet du än vill placera dom.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-02-14 09:38:00
|
|
Inger-Sofia |
att du peter tar ner disskusionen där den hör hemma..det är våra söner,våra män,kusiner,arbetskamrater.osv.det är människor vi pratar om...det finns skitstövlar,som är män,det skall vi aldrig någosin accepeptera,att våld kränkningar får ske mot någon annanDet finns skitstövlar som är kvinnor..vi skall aldrig tillåta där heller att någon får kränka,använda våld mot någon annan människa.det skall vi alla stoppa.detta förekommer inom alla yrken,alla utbildningsnivåer.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-02-14 10:32:00
|
|
peter_ |
Tack Inger-Sofia. Du ger mig hopp!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-02-14 10:34:00
|
|
Inger-Sofia |
:*¤*
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-02-14 11:04:00
|
|
yendor |
Frågar mig hur Carnita förklarar att den största fetishen ibland män är dominerande kvinnor.
En annan liten punkt som jag tror kan behöva nämnas är att enligt statestik mellan 1938-1963 att 28 av gifta kvinnor och 11 av gifta hade haft analsex.
I en undersökning 1996 så hade 20 av kvinnor att de haft analsex.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-02-14 11:04:00
|
|
yendor |
Då jag inte har möjlighet att leta upp fördelningen för gifta och ogifta mellan 38 och 63 så gör jag en uppskattning och påstår att det är runt 20 även där.
Slutsatsen är att folk har precis lika mycket analsex som tidigare men är mer öppna och informerade.
Dessutom har det tillsammans med dildons återupprättande blivit mycket mycket vanligare att män prövar på anal stimulans.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-02-14 11:53:00
|
|
Janne B |
Dessa siffror anser jag i stort sett som värdelösa då du inte hänvisar till någon allmänt accepterad stor undersökning. Du har ingen hänvisning alls. Detta är ett område så känsligt och så tabu att jag tror att folk ljuger i båda riktningarna.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-02-14 11:55:00
|
|
Janne B |
Sannolikt så har analsex förekommit i de flesta kulturer i alla tider men det finns ingen grund för ens rimliga gissningar kring omfattningen av detta. Samma gäller homosexualiteten.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-02-14 11:55:00
|
|
Leif-Arne |
7 Sant Janne, alla dessa förment vetenskapliga undersökningar skall man ta med en hel grävskopa salt. Dessutom är det egentligen inte relevant. Vad folk sysslar med under tecket är vars privatsak, så länge det bygger på ömsesidigt samtycke och respekt.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-02-14 11:57:00
|
|
Janne B |
Män brukar skryta med sina sexualla erfarenheter. Men jag har aldrig träffat en nykter man som berättat om sina anala erfarenheter. Så jag frågar Peter och andra kloka män. Hörde ni något prat/skryt om detta i unga år??
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-02-14 12:09:00
|
|
peter_ |
Nej, aldrig. Faktum är att jag inte hörde direkt skryt om sexuella erfarenheter förrän jag gjorde lumpen, då några killar från Stockholm verkade leva ett "Sex and the City"-liv.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-02-14 12:09:00
|
|
peter_ |
Vid en vinterfjällövning så bodde vi ett tag på en camping i Hemavan. Då hade 2 av nämnda Stockholmare efter en krogkväll på högfjällshotellet haft med sig damsällskap till rummet och haft sex i mörkret. Den tredje killen en av Stockholmarna i rummet uppskattade det inte det var han som skällde ut sina kompisar offentligt och avslöjade det hela och samtliga verkade lite skamsna när de nyktrat till dagen efter.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-02-14 12:12:00
|
|
Leif-Arne |
11 Jag håller med här, jag tror myten om att alla mäns skryter om sex är helt fel. Diskretion är ett honnörsord i alla lägen.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-02-14 12:18:00
|
|
Janne B |
Vid en militär övning i Luleå skärgård så låg vi i 12 mannatält. Under en helg åkte nästan allt befäl hem så en viss oordning utbröt. Några killar tog sig in till stan och släpade med sig 3-4 damer ut i tälten. Jag gick o la mig i ett damfritt tält. men fick avnjuta diverse ljud i flera timmar. Rätt mycket skamsna miner på morgonen och ett väldigt tjafs om hur damerna skulle kunna ta sig hem igen.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-02-14 14:44:00
|
|
Janne B |
13 Nej alla män skryter inte men öppenheten i alla slags sexuella frågor har förvisso ökat, på gott och ont. PÅrat om analsex sker numera rätt öppet, men därmed vet vi inet om praktiken. Jag har yngre bekanta som är i gång med sin digitala nalle ständigt. I alla off miljöer pratar de på om Allt. / Det fanns en tid med gentlemens diskretion...finns det ngt kvar av den?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-02-14 14:49:00
|
|
Janne B |
1957 var jag 18 år och stod på den lilla bron mitt i Jönköping. Då kom det upp en man från en skuta som låg där och la armen om mig och ville visa mig fina saker som han hade i sin kajuta. / Jag sa nej tack men först efteråt förstod jag att detta var en homokontakt. Först kring 1965 började komma ut böcker om alla slags sexuella läggningar och vanor. Oskuldens tid var förbi.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2007-02-14 14:56:00
|
|
Leif-Arne |
16 Det finns ett gammalt jamtskt uttryck "bralstut", ungefär skrävelmakare. Visst fanns det en och annan sådan i min uppväxt, vad beträffande dem så ansågs det gemenligen att de som babblade omkring mest var de med rätt begränsad praktisk erfarenhet. Kanske är det så idag även.
|
| |