Komplimangsjunkie

Inlägg #1: Postat: 2007-02-12 16:04:00
Janne B
....efterhand får man inte beröm från något håll. Då gäller det att ha byggt upp ett självfötroende, en självkännedom osv. Annars går man nog under.
Inlägg #2: Postat: 2007-02-12 23:10:00
ElinHa
Ha! Älskar båda de ovanstående kommentarerna. Det är så sant. Men men vänjer sig. Till slut handlar livet inte så mkt om vad andra tycker om en själv längre. Det är bara 5 år sen jag var 20 och jag är redan så här klok. Man kan också ge sig själv komplimangerna.
Inlägg #3: Postat: 2007-02-12 23:14:00
CimEfraimsson
Sant att jag fått mycket beröm i mina dagar, av lärare och inom idrott. Jag vill räkna med det, steno, men det här går lite djupare än bortskämdhet. Det här handlar om ett bekräftelsebehov, som jag tror är utöver det vanliga.
Inlägg #4: Postat: 2007-02-12 23:16:00
CimEfraimsson
Jag har stark självkänsla på många plan. På andra så extremt låg. Förstår det inte. ElinHa, jag har aldrig någonsin brytt mig om vad andra tycker om mig. Förutom killar som jag attraheras av. Och där går det till oanade höjder. Eller killar som en gång gillat mig - Jag måste alltid söka mig tillbaka och dra in dom i nätet igen. Också konstigt att det är så olika.
Inlägg #5: Postat: 2007-02-13 07:00:00
Inger-Sofia
Ja,du när känslorna blir inblandade,när man blir kär,då väcks oxså våra smärtsamma,tidigare upplevelser av dom till liv,dom så tidigare kloka förnuftiga rationella tankekänslorna...flyr sin kos,när "känslodraken" med sin eld väcks,det är inte bara dagskänslorna,utan alla våra lagrade känslor som vaknar,och rörs om när vi blir KÄRA.det är det som oxså gör det jobbigt ..tills vi börjar få "koll" på Elden som är liv,men på vilken vi oxså kan bränna oss.kram,gör draken till din vän.
Inlägg #6: Postat: 2007-02-13 10:16:00
CimEfraimsson
Jag är alldeles för dålig på att få fram poängen - Det handlar inte om kärlek. Om en av det motsatta könet av nån anledning inte intresserar sig för mig så måste jag få honom att göra det. Hur korkad/omogen/totalt ointressant människan än är. Usch vad jobbigt att vara såhär ärlig på en tisdagmorgon.
Inlägg #7: Postat: 2007-02-13 10:52:00
Inger-Sofia
: kram på dig kim..du försöker alltid ge ord tillbaka,om vi inte förstått..det uppskattar jag..skall läsa en gång till,riktigt noga,för det är kanske inte du, som behöver förklara utan jag som missat nåt..
Inlägg #8: Postat: 2007-02-13 20:50:00
Friida
Verkligen bra skrivet.. Sånt man känner igen sig i.. Tyckte jag verkligen om att läsa
Laddar...