|
Inlägg #1: Postat: 2007-02-11 16:53:00
|
|
Inger-Sofia |
Vanmakt. när ingen hör,ser.förstår,
tar ansvar.Vilken stark,skildring,av en verklighet som inte borde existera..lik-giltighet,översitteri,narcissim är "dödande" farsoter .Du har fått mina känslor i svall rejält..jag blir så arg,över profesionella människors brist, på förståelse och ansvarstagande..tänk om vi skulle lämna in vår bil för lagning till någon som inte kunde sitt jobb,då jäklars...skulle den personen inte bli långvarig
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-02-11 18:40:00
|
|
Ramona Fransson |
FORA, försäkringsbolaget som delas av LO och Svenskt näringsliv är vad mamman ska kontakta, eller personalen på Theas boende. Där är alla försäkrade enligt FORA:s styrelse. De ska se till att människor i Theas situation har det drägligt. Därför kollektivavtal för 3000 kommunaställda inklusive arbetsgivare. Slå till hårt!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-02-11 20:42:00
|
|
Annika Lundgren |
En bra beskrivning av hur vårt samhälle fungerar. Flera vet att det är så här det går till, men ett fåtal vågar engagera sig och föra de hjälplösas talan. "Den vanliga människan" måste nog börja föra de hjälplösas talan - tjänstemän verkar ha blivit som "egotrippade kräk".
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-02-12 08:37:00
|
|
Rogntudju |
Bra att du tar upp detta. Jag är pappa till en snart 7-årig tös som är gravt autsistisk, har EP, motorik- och balansproblem etc. Hon kan inte prata, inte ens minsta lilla stavelse eftersom motorikproblemen även påverkar talorganen. Just framtiden är det som mest ligger till grund för vår oro idag.
|
| |