Bibeln är inte någon sagobok 2

Inlägg #1: Postat: 2007-02-11 12:58:00
Solen
Fast Jesus gillade väl inte heller borgarna förlåt köpmännen i templen... Ja sickna diskussioner man ger sig in i.
Här är en text jag inspirerats av
Länk: revelations.org.za

Intressantaste länken jag hittat på lääänge.
Inlägg #2: Postat: 2007-02-11 13:07:00
Solen
Länk: pliner.net

Så igentligen borde man inte som kristen äta griskött.vill man be så borde man igentligen offra på ett berg etc etc.Börjar fundera om inte den rätta vägen är att utgå från det judiska eftersom det är originalet från Jesu tid.synd att dom religiösa judarna inte legat i och informerat att vi gör fel i den förvanskade kristendommen då.
Inlägg #3: Postat: 2007-02-11 13:08:00
Solen
Fast det kanske beror på att enl myten så finns det bara ett begränsat antal lediga platser i himlen...Å tror vi kristna på fel version så är det ju synd för oss då... :-/
Inlägg #4: Postat: 2007-02-11 13:11:00
Solen
Sen kan man ju fundera över varför media som domineras av köpmännsborgarna.Häver ut så mycket propaganda för bögerier...
Är inte det en synd enl både judendomen och den kristna ?
ja det är synd om bögarna
Tja varför vill mediaägarna att så många som möjligt ska bli syndare som inte platsar enl vår Guds mall ?
Mindre konkurrens om platserna i himlen ? :
Inlägg #5: Postat: 2007-02-11 13:18:00
Solen
Veta mycket ,tycka lite :
Hehe.
Jag kör på fundera mycket ,lära sig mycket.hjälper du till att utbilda mej då ? Du som vet endel.
PS Det var jag som drog igång liknelsen med Israel och nazism för att jag ville få folk att om möjligt se saker ur ett annat perspektiv...För det är ju lätt att bli hemmablind.
Inlägg #6: Postat: 2007-02-11 13:22:00
Solen
Hemsk vad mycket oppinioner i pressen jag dragit igång.
MEN jag försäkrar att intentionerna är för det bästa för alla.
En annan som jag drog igång var :Ta från dom fattiga och ge till dom rika ...för att synligöra Moderaternas hänsynslöshet...
Inlägg #7: Postat: 2007-02-11 13:33:00
Solen
Jo nu fick du nåt att fundera på va.
Ligger i fatet att jag kanske borde konvertera till judendomen.
Sen avskyr jag borgare och enl bibeln så domderade Tetragrammaton och Ye´shua rätt kraftigt mot sånna också.
Hursom judiska borgare dominerar ju media,bank och finans.Hur kan man ens argumentera emot det när det är sant ?
Inlägg #8: Postat: 2007-02-11 13:33:00
Janne B
Det vore lite lättare att kommentera detta om du kunde skilja på judarnas GT och de kristnas Nya Testamente som handlar om Jesus Kristus och framväxten av församlingarna de första 100 åren./
Inlägg #9: Postat: 2007-02-11 13:50:00
Janne B
Solen /Här är en viktig sak. Den svenska textilindustrin dominerades under många år av tiotusentals inflyttade finnar. De t o m ägde och drev byxbutiker. /Samerna dominerar inom rennäringen på ett ngt olustigt sätt. En mångmiljonomsättning som inga "svenskar" har rätt att deltaga i.
Inlägg #10: Postat: 2007-02-11 17:52:00
Solen
Tja samerna påstår ju sej vara Solens folk.
Å judarna påstår sej ju vara Guds folk.
Ändå är vi alla skapta till hans avbild...Lite taskigt att lägga beslag på Gudar för egen räkning och säga att han är bara vår inte er kanske :-/
Inlägg #11: Postat: 2007-02-11 20:54:00
Janne B
Inget folk kan ju i praktiken lägga beslag på Gud eller ett gudsbegrepp. Skulle någon troende påstå detta så är ju det bara att lyfta på hatten och gå vidare.
Inlägg #12: Postat: 2007-03-16 15:12:00
Isaac Haskiya
Solen,
Får jag upplysa dig om att ordet "borgare" har alltid varit felaktig i översättningen. Den rätta termen är "penningsväxlare" som tillät folk att byta stora enheter till små så att de kunde handla olja, sädeslag och smådjur som duvor och tuppar som offerdjur. Annars var det många människor som besökte Templet bland andra borgare också.
Inlägg #13: Postat: 2007-03-16 15:15:00
Isaac Haskiya
Solen igen,
Det är judarna som lade beslag på Gud utan Gud som lade beslag på judarna. Det utvalda folket syftar på att judar skall bära trons ok med dess krav på den tiden då andra kulturer slaktade barn till sina avgudar och mördade fritt.
Inlägg #14: Postat: 2007-03-16 15:19:00
Isaac Haskiya
Solen,
ett skrivfel i mitt svar 13: Det var INTE judarna som lade beslag på Gud utan.......
Laddar...