Inlägg #1: Postat: 2001-09-03 11:16:00
|
susanne |
Det finns en mycket bra bok om
att kunna "tänka sig frisk", andens anatomi. Det är viktigare än vi anar att koppla ihop miljön imkring oss med vår hälsa.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-09-03 13:23:00
|
Elisabeth |
Jag måste säga att jag tycker att detta är en mycket provocerande artikel. Homeopatin bygger ju på att den ytterst liten del av det som gjort dig sjuk skall göra dig frisk igen. Jag kan inte se logiken i det. Har själv varit hos homeopat med ringa resultat. Jag tror på alternativ medicin i många fall, men att säga som du i din artikel, är att tala om för sjuka människor att det är deras eget fel. Och det tycker jag är hybris.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-09-03 15:35:00
|
peter horal |
har du några som helst bevis för att "homeopatin" är det enda svaret
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-09-03 22:41:00
|
Camilla Ekstedt |
Din artikel visar grava symptom på subjektivism.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-09-04 09:43:00
|
Jesper N |
Vad får kranvatten för inverkan på den homeopatiska behandlingen? Om det finns någon som badar i sjön man tar vatten ifrån så lär det ju finnas rester av läkemedel utspädda till samma grad som homeopatin föreskriver.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-09-04 16:11:00
|
Jesper N |
Att utnämna Homeopati till den enda läkekonst som kan hela människor är ganska grovt. Det finns en hel hög med kyrkor, sekter och helare som på liknande vetenskapliga och statistiska grunder säger sig kunna bota alla former av sjukdom och ohälsa. Homeopatins fördel är att den är hyfsat ofarlig för kroppen.
|
|