Anna Nicole, Marilyn och Di - tre offer för media

Inlägg #1: Postat: 2007-02-09 18:54:00
Janne B
Det är ruskigt att det ofta är mycket små flickor som får dessa bystade dockor. De får redan i 3 års åldern mkt märkliga kvinnoideal. Samt inga motvikter / Mina småflickor gick på Walldorfs leksskola och fick sy ihop tygdockor själva. Mjuka sköna varelser att ta i, som gav dem kroppskännedom mm. Som gick att ändra på. När xde började fråga om bröst o snoppar så var det inget konstigt med det....
Inlägg #2: Postat: 2007-02-09 18:58:00
Karin Holmberg
Är det barbiedockornas fel??
Nä, nu börjar ni låta lite väl mossiga :-D!
SÅ Stora växlar ska vi nog inte dra på Barbiedockorna
visserligen ger jag dem inte till min dotter. Men jag tycker inte vi ska förstora upp dem så!
Däremot massa annat kommersiellt skit gör ju att vi blir avtrubbade och okreativa...Men det handlar om hela fördummande leksaksutbudet kombinerat med TV-kanaler, som gör oss fördummade!
Inlägg #3: Postat: 2007-02-09 20:11:00
Elvy
Janne B/ Tack för din förståndiga kommentar.
Inlägg #4: Postat: 2007-02-09 20:32:00
Elvy
Karin Holmberg/ Jag tror ändå att 3 åriga och några år äldre flickor, som är helt opåverkade av reklam och som är på besök i någon av våra leksaksaffär, först och främst styr sina steg mot babydockorna.
Inlägg #5: Postat: 2007-02-09 20:41:00
Elina
Just nu känner jag mig lugn för mina barnbarn. 4 åringen tittade på Barbievarianter och sa "dom fula dockorna vill jag inte ha".
Inlägg #6: Postat: 2007-02-09 21:15:00
Janne B
Några barbiedockor är nog inte farliga för någon bara flickorna har annat också. Har de tygdockor, träleksaker mm som komplement så är det nog OK. Medvetna föräldrar kan rädda det mesta. / Har ni gjort kor och hästar av tallkottar o pinnar. Gnägg!
Laddar...