|
Inlägg #1: Postat: 2007-02-09 18:09:00
|
|
tobias |
Man kan inte bara värna om företagarens situation, man måste ibland tänka på de anställda också. De anställda på salladsbaren har visserligen inte uttalat något missnöje, men hur skulle de våga göra det om de vill behålla jobbet? Dessutom har de flesta i 20-årsåldern ingen koll på vad kollektivavtal är för något.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-02-09 18:18:00
|
|
Unto S |
Hej Topias. Ramona är en nygift 50 plussare och före detta aktiv medlem i Ny Demokrati som leddes av Wachtmeister och schlagerkungen från Skara. Dessutom har hon skrivit två deckare av sämre kvalité om man kan tro på yttranden från dom som kan.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-02-10 14:05:00
|
|
Ramona Fransson |
Tobias Om det nu skulle vara så att anställda har noll koll på kollektivavtalets värde, borde inte de olika fackförbunden arrangera utbildning i skolorna? Om du har ett litet företag, vad tror du då att de anställda betyder för dig? Vad innebär det att en av fem är borta i fem veckor? Tror du att du inte märker det? För om det är fallet, har du en anställd för mycket!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-02-10 14:05:00
|
|
Ramona Fransson |
Att teckna kollektiv skall vara frivilligt! Att ge sina anställda trygghet, bra löner skall vara tvingande, även utan kollektivavtal. Svårare än så är det inte. Det som stör mig är att fackförbund, äger försäkringsföretag, aktier,fastigheter och allt tack vare sina maffiametoder att tvinga på ALLA företag med en eller flera anställda, ett avtal de inte vill ha!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-02-10 14:08:00
|
|
Ramona Fransson |
Unto S Jag är snart 51 år gammal och nygift med min sambo, som jag varit förlovad med i 20 år. Mina två deckare som jag skrivit, den tredje fristående, kommer i mars, är enligt tusentals läsare, mycket bra. Men som med mat, finns det de som inte tycker de var bra. Läs på min hemsida www.anomar-forlag.se om mina recensioner.
|
| |