|
Inlägg #1: Postat: 2007-02-15 19:14:00
|
|
Rickard Fransén |
Nej, visst finns de ingen tur i schack och de finns det i poker, kortsiktigt. Personen du läste om som begick självmord hade lika gärna kunnat göra det för att han spelat bort pengar på något annat tror jag. Det är hans spelande som gjorde honom deprimerad, pengaspelandet, inte pokern i sig. Om du börjar satsa pengar på schack, och ständigt möter folk som är bättre än dig, så kommer du bli lika deprimerad som du kan bli i poker eller någon annan sport.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-02-15 19:15:00
|
|
Rickard Fransén |
Schack är mindre tur ja, men kom inte å säg att det skulle "skörda mindre liv än poker"
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-01-05 20:22:00
|
|
Mats TCM |
Jag spelar schack enstaka gånger! Väldigt sopigt. Jag spelar hellre än bra. Men schackgeniet Gerry Kasparov kommer exakt ihåg allt han har läst, alla schackpartier han spelat, innehållet i telefonkatalogen o.s.v. Bland annat har han "fotograferat" in hela världshistorien i skallen. Lite kusligt faktiskt, med sån fotografisk minnesförmåga. Kasparov själv vill inte så gärna exponera denna sin förmåga, ty han vill framstå som ett schackgeni.....
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-01-05 20:23:00
|
|
Mats TCM |
Forts/......genom intelligens och inte som en följd av fotografiskt minne, där han kommer ihåg alla bra resp.dåliga drag från gamla partier och misstänkas för att det är hans grej.
|
| |