De "onda" skall granskas

Inlägg #1: Postat: 2007-02-08 16:08:00
Leif-Arne
Jo nog finns det dokumentation så det räcker avseende såväl Sovjet som Nazityskland. Att en del ändå slårifrån sig detta är ett annat problem. Sydamerika har väl ändå en vad demokrati beträffar en rätt gynnsam utvecklingskurva f.n. Anser man att där ändu behövs mer dokumentation räcket det kolla Amnestys site.
Inlägg #2: Postat: 2007-02-08 17:53:00
Janne B
Utvecklingen i Sydamerika är väl det mest glädjande i vår tid. Men även i dessa demokratier tycks det vara få som åtalats för tidigare missgärningar.-..
Inlägg #3: Postat: 2007-02-08 18:03:00
Mats TCM
Jävla tjat om Stalins brott! Ja, för helvete, Stalin & Mao var diktatorer av stora mått. Har hittills aldrig träffat på en enda ungdom eller för all del vuxen som inte känner till detta.
Inlägg #4: Postat: 2007-02-08 21:51:00
GunnarL
Det som mer än något borde granskas och fördömas är USA:s regelmässiga brott mot människor i tredje världen under efterkrigstiden och vilka krafter som legat bakom dessa! Allt från infiltrationen i Syd- och Mellanamerika till Vietnamkriget och dagens krig i Afghanistan och Irak! Vilka motiv har funnits och vilka metoder har använts?
Inlägg #5: Postat: 2007-02-08 21:53:00
GunnarL
f/ Där är nog inte Adelsson Liljeroth lika ambitiös av någon outgrundlig anledning.
Inlägg #6: Postat: 2007-02-08 22:51:00
Janne B
4 Gunnar/ Detta har jag givetvis inga invändningar emot. Jag antar att det finns mycket material samlat på väldigt många håll men USA politiken blir ju bara värre. Kanske dags för stor Tribunal./ Aldrig har de gamla amerikanska idealen följts mindre än nu!
Inlägg #7: Postat: 2007-02-10 16:57:00
Roger Lindström
Janne B/ Jag tycker inte att det är berättigat att Forum För Levande Historia ska använda skattepengar för att bedriva forskning om något som vi redan vet dvs att kommunismens historia är ett mycket mörkt kapitel för mänskligheten. Kanske inte granska regimer men däremot ism:er och ideologier, t.ex. kapitalism, imperialism m.fl. som f.n. är outforskade.
Laddar...