Inlägg #1: Postat: 2007-02-07 21:27:00
|
Unto S |
Nej, kl 21.30 börjar ”Eko av Ibsen” i SVT, jag får inte missa den. Fru Ramona kanske inte vet vad Ibsen och SVT var och är för något eftersom hon tittar bara på Fox News och TV4, enligt egen utsago.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-02-07 22:21:00
|
Ramona Fransson |
Fox news? Var i all världen höll du hus Unto, när de undervisade om mänsklighet och små företagares möjligheter att överleva i Sverige? Satt du med örat mot radion och lyssnade på diktsamlingar? Eller läste du Brott och Straff av Dostojeiwski ursäkta stavningenför tredje gången?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-02-08 13:06:00
|
Unto S |
Var inte så stöddig, fru Ramona, fruntimret på 50. Du sket fortfarande i blöjorna när jag läste Dostojevskij och skaffade skattepengar till svenska staten. Det lönar sig att läsa Dostojevskij även för en deckarförfattare, i alla fall om man vill ha något litterärt med i de simpla intrigerna.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-02-08 13:26:00
|
Leif-Arne |
3 D. var flera år sedan, kanske läge för lite omläsning. Avslutade Vargas llosas senaste igår, värd pengarna.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-02-08 17:12:00
|
Ramona Fransson |
Du är en sån surgubbe Unto: Jag har läst Brott & Straff och andra ryska författare, i min ungdom. Blev inte vare sig underhållen eller road. Ingenting för mig! Men det är som med mat, alla kan inte gilla falukorv eller oxfilé! Det finns några tusen rätter där emellan. Allt för var och en!
|
|