Inlägg #1: Postat: 2007-02-05 09:33:00
|
Annika Lundgren |
... Ja, vem vet hur stor livsuppgiften för ett enda litet underbarn egentligen var!? Kanske inte ens en mamma vore värd att knyta upp det barnets skosnören.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-02-05 09:48:00
|
peter_ |
Skönt att se att folk bryr sig om våra barn. Vi ska dock passa oss får att projicera våra egna behov på barnen. Kärleken och omsorgen om våra barn får inte vara avhängigt om de har talang och förutsättningar att tillhöra samhällets elit i något avseende.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-02-05 09:48:00
|
peter_ |
Ett barn, oavsett dess talang, behöver och ska ha massor med kärlek och trygghet. Jag tror inte på att sätta ett barn med talang på pidestal, att älska det för dess talang. Då älskas det inte "för sin egen skull" och då vet jag inte om det är älskat överhuvudtaget. Men du menar säkert, vilket jag håller med om till 100, att varje individ ska få växa i en miljö som tillåter denne att växa och utveckla sin potential efter sina egna förutsättningar.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-02-05 13:53:00
|
Annika Lundgren |
2/ Tack Peter! Mina tankar handlade också om att ett barns andliga gåvor och uppdrag kan gå förlorade!!!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-02-05 14:01:00
|
Annika Lundgren |
2/... Och när jag säger andlighet menar jag att den är förenad med att ha båda fötterna på jorden. Narcissismen idag är mycket, mycket farlig.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-02-05 15:04:00
|
Joakim Steneberg |
Skulle vara intressant att höra dina tankar om narcissism och dess utbredning. Tycker du den är ett globalt fenomen, kanske västligt? Eller att den finns i vissa subgrupper, mer idag hos ungdomen eller vad? Och vad det i så fall kan finnas för anledningar till varför nu narcissimen ev. har ökat?
|
|