Inlägg #1: Postat: 2007-02-03 11:02:00
|
Janne B |
Statsm Göran Persson hade ett tiotal unga akademiker som var hans brevsvarare. De byggde sina svar på på tal och uttalanden som G P gjort. De var också väl inlästa på partiprogrammet. GP tittade in till dem en gång i veckan för att titta på extra kluriga brev. Nu har Fredrik fått igång motsvarande skrivarstab. Bra. Väldigt viktigt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-02-03 11:29:00
|
Elina |
Jag har skrivit till olika partier- regeringen vid flera tillfällen. V svarar inte, S svarar kanske om ett halft år om alls, C svarar, M svarar snabbt , Mp har inte svarat resten vet ej.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-02-03 15:58:00
|
Janne B |
Det är också min erfarenhet att Partierna är rätt dåliga på att svara men när de är i regeringsställning har de liksom mera Råd att hålla sig med brevsvarare./ På Tage Erlanders tid kunde det gå en vecka mellan han fick brev från privatpersoner. Det kunde gå flera veckor mellan varje radio/Tv intervju. / Jag tror att regeringen nu får hundratals mail /brev i veckan..
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-02-03 17:17:00
|
Elina |
När min dotter gjorde examensarbete om miljölagar i EU och Sverige var intresset på de 4 frågor hon skickade till alla partier: M snabb svar och ett bra material, C så småningom, V sent om att de gillade inte EU men inga svar, Mp inget alls, Fp var lite sen.
S fick inte ihop svaret innan året efter. Obs det var på S regeringens tid. Hon fick VG trots bristerna.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-02-03 17:29:00
|
Janne B |
Ja Elina Partierna har ofta små trycksaker i olika frågor, ja även häften och cirkulär osv. Jag har fått flera mkt bra sådana från Folkpartiet. Ofta är materialet gjort för gymnasielever, dvs lättbegripligt även för äldre.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-02-03 18:14:00
|
Elina |
Inte kom det några trycksaker . Utom M som skickade material svårt att hitta för en studerande. Men - regeringen ska väl skicka det folket begär? Är de inte våra tjänare som vi betalar?
Hur mår du?
|
|