Jämföra Israel-Palestina med nazism är avskyvärt

Inlägg #1: Postat: 2007-02-03 00:34:00
Svanen
Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga fram detta för dig, men Israel hade ett finger med i spelet, de vingklippte PLO och lät Hamas vinna. Varför? Jo, de ville bl a avbryta Clintons gamla oslo-fredsplan "Land for peace" från 1993. När Hamas valdes gav detta Israel stöd i omvärlden att välja en hårdare linje.
Inlägg #2: Postat: 2007-02-03 00:36:00
Svanen
Detta sker inte av en slump, utan det var noga planerat och hade en politisk plan i grunden. Studera t ex den nya strategin en grupp ledd av Richard Perle prestera A Clean Break: A New Strategy for Securing the Realm. Detta gjordes på uppdrag av dåvarande premiärministern Benjamin Netanyahu. Mycket av innehållet i den planen fick vi se skrida till verket i samband när Hamas vann valet.
Inlägg #3: Postat: 2007-02-03 00:38:00
Svanen
Sedan kom anfallet upp i Lebanon kort efter, samt nu aggressionerna mot Syrien och främst Iran.
Inlägg #4: Postat: 2007-02-03 00:50:00
Svanen
Tittar man krast på situationen i världen, så är det tyvärr lite så att Israel med knähunden USA är i "Hitler-mode", aggresiva till tusan.
Inlägg #5: Postat: 2007-02-04 22:36:00
Bongo Bongo
Helt rätt, Svanen. Och nu följer Israel upp med att skeppa in vapen till Fathas presidentgarde för att på så sätt garantera att palestinier fortsätter att döda varandra.
Inlägg #6: Postat: 2007-02-08 04:34:00
sphincter
Nar Ehud Barak blev tillfragad av Haaretz vad han skulle gjort om han hade blivit fodd som Palestinier sa svarade han "jag skulle gatt med i en terrorist organisation".....
Inlägg #7: Postat: 2007-03-16 15:32:00
Isaac Haskiya
Svanen,
När har aggressionerna mot Syrien och Iran ägt rum ? Konspirationsteorier känner jag mycket väl till! Till exempel att det var judar som sprängde Twin Towers???!!! Men som sagt yttrandefriheten är gränslös oavsett om kan skilja mellan tycka och veta!
Laddar...