Inlägg #1: Postat: 2007-02-03 00:34:00
|
Svanen |
Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga fram detta för dig, men Israel hade ett finger med i spelet, de vingklippte PLO och lät Hamas vinna. Varför? Jo, de ville bl a avbryta Clintons gamla oslo-fredsplan "Land for peace" från 1993. När Hamas valdes gav detta Israel stöd i omvärlden att välja en hårdare linje.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-02-03 00:36:00
|
Svanen |
Detta sker inte av en slump, utan det var noga planerat och hade en politisk plan i grunden. Studera t ex den nya strategin en grupp ledd av Richard Perle prestera A Clean Break: A New Strategy for Securing the Realm. Detta gjordes på uppdrag av dåvarande premiärministern Benjamin Netanyahu. Mycket av innehållet i den planen fick vi se skrida till verket i samband när Hamas vann valet.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-02-03 00:38:00
|
Svanen |
Sedan kom anfallet upp i Lebanon kort efter, samt nu aggressionerna mot Syrien och främst Iran.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-02-03 00:50:00
|
Svanen |
Tittar man krast på situationen i världen, så är det tyvärr lite så att Israel med knähunden USA är i "Hitler-mode", aggresiva till tusan.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-02-04 22:36:00
|
Bongo Bongo |
Helt rätt, Svanen. Och nu följer Israel upp med att skeppa in vapen till Fathas presidentgarde för att på så sätt garantera att palestinier fortsätter att döda varandra.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-02-08 04:34:00
|
sphincter |
Nar Ehud Barak blev tillfragad av Haaretz vad han skulle gjort om han hade blivit fodd som Palestinier sa svarade han "jag skulle gatt med i en terrorist organisation".....
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-03-16 15:32:00
|
Isaac Haskiya |
Svanen,
När har aggressionerna mot Syrien och Iran ägt rum ? Konspirationsteorier känner jag mycket väl till! Till exempel att det var judar som sprängde Twin Towers???!!! Men som sagt yttrandefriheten är gränslös oavsett om kan skilja mellan tycka och veta!
|
|