|
Inlägg #1: Postat: 2007-02-02 16:44:00
|
|
Bongo Bongo |
Och de som är för fega och okunniga kan fortsätta att hålla käften. Eller hur, PerJ?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-02-02 17:07:00
|
|
PerJ |
Om jag vore kunnig skulle jag gärna ge mig in i debatten mer. Tyvärr kan jag lite för lite.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-02-02 17:59:00
|
|
Joakim Steneberg |
Det fanns en artikel i SVD förra söndagen. En israel gjorde där någon slags parallell till nazism. Men jämförelser haltar alltid. Även den till Sydafrika, som Israel samarbetade med under apartheid.
Gjorde även USA m-fl.
Var anser förf. att det brister i Israels politik? Där ju viss intern oenighet råder ändå!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-03-16 15:52:00
|
|
Isaac Haskiya |
Joakim,
1 - Israel är ett fritt land där alla har rätt att säga sin åsikt; bland dessa några israeler som använder vissa uttryck för att stärka sina argument.
De flesta Israeler tycker att palestinierna skall få en del dock inte allt de vill ha. Den israeliska armén har stående direktiv att vara mycket återhållsam men vad gör man när man får eld på sig från en skola och inte kan komma väck därifrån?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-03-16 15:55:00
|
|
Isaac Haskiya |
Joakim,
2- Jag tycker att Israeliska politiker saknar tydlighet i Israels krav och visar alltför stor förhandlingsvilja och uppfattas av palestinierna som en svaghet. Det gör att de håller på med sina intifada, kassam raketer, enstaka anfall på israeliska civila medan de öppet uttrycker sin önskan att förstöra Israel, t.ex Hamas.
|
| |