|
Inlägg #1: Postat: 2007-02-02 13:55:00
|
|
Unto S |
Israel tvingar palestinierna att leva i trånga eländiga, färskvattenlösa, strömlösa flyktingläger som rent psykiskt gör att man till slut börjar slåss mot varandra samtidigt som Israel med sina amerikanska bombplan och helikoptrar dödar, krossar palestiniernas hus mm. mm. Fan – jag börjar snart gråta när jag tänker på vilket jävla elände USA och Israel framtvingar i världen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-02-02 13:56:00
|
|
Unto S |
Israel accepterar inte FN resolutionen. Men däremot har palestinierna gett efter, sionisterna får behålla 1967 års gränser. Hamas vill också att palestinierna får rätten att återvända. Så länge Israel inte accepterar FN resolutionen har inte Israel rätt att existera som stat. Där håller jag helt med Hamas.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-03-18 10:34:00
|
|
Isaac Haskiya |
Unto S
1-De är araberna själva som tvingar sine bröder att leva i flyktingläger. Liksom alla arabstater har tvingat 600.000 judar att lämna sina hem när Israel bildades; detta med våld,
plundring och blodspillan.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-03-18 10:39:00
|
|
Isaac Haskiya |
Unto S.
2- Israel har accepterat FN resolutionen att dra sig tillbaka till "säkra och erkände" gränser. Termen "alla territorier" accepterades inte av FN. Hamas kan endast erkänna en "hudna", dvs ett tidsbegränsat eldupphör enligt Islam.
För övrigt gråter New York och Israel
över sina döda genom Islamistik terror.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-03-18 10:49:00
|
|
Isaac Haskiya |
Uno S.
Så länge du håller med Hamas så håller du med folk som EU har klassat som terrorister. Det är lagvidrigt enligt domstolen i Strasbourg och därmed i Sverige.
För övrigt bestämmer du ingenting när det gäller Israels existens. Det gör inte någon annan än judar. Nuförtiden är FN, med sina 50 muslimska stater, inte en objektiv och opartisk instans i Israels ögon.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-03-18 10:55:00
|
|
Isaac Haskiya |
Unto S. 4.Varför skriver du under pesudonym? Vågar du inte ge ditt eget namn? Är det för att fritt vädra otidigheter ? Maskerade demonstranter gömmer sig bakom ansiktsmasker för att kunna gräva upp gatustenar och vandalisera andras egendom. Mycket modigt sätt att använda sina rättigheter utan personligt ansvar!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-03-18 11:46:00
|
|
Elina |
För en gångs skull Unto håller jag helt med ditt första inlägg här.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-03-18 11:48:00
|
|
Elina |
6/ Unto skriver artiklar här och är sökbar även på eniro. Du är oförskämd mot en debattör.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-03-18 12:44:00
|
|
Isaac Haskiya |
Elina,
Eniro visar ingen Unto. Du anser att jag har varit oförskämd mot en debattör. Det kan vara din åsikt. Jag skriver under med mitt fulla namn. Det viktigaste undviker du! Vad har du att föra fram som fakta mot mina punkter 3,4 och 5.Är det bara min oförskämdhet som inte passar? Varför skriver du inte ut ditt fulla man? I en seriös debatt anger man sitt fulla namn för att visa ömsesidigt respekt. Ensidig respekt tror jag inte på!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-03-18 14:03:00
|
|
Janne B |
Unto Seppälä är väl ingen konst att hitta, via Google. Rätt många signerade artiklar och hundratals kommentarer. Han står rakt upp även om det blåser häftigt nedåt Falsterbo. Icke alltid vänlig men ofta passionerad. Anser en gråsparv...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-03-18 14:54:00
|
|
Unto S |
Jag har skrivit ca 100 artiklar här på Sourze. Jag raderar bort artiklarna efterhand och sparar dom på annat håll istället. Min senaste hette ”Bonden Otto” och handlade om Östtyskland. Den lät jag vara på Sourze endast två dagar. Orsaken är att Sourze inte ville publicera två av mina dikter. Den nya ordningen här på Sourze gratis publicering gör att Sourze kan ”censurera” artiklarna och då är det inte roligt längre.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-03-18 14:55:00
|
|
Unto S |
Förut fick man betala för publiceringen och artikeln publicerades om man följde Sourzes regler och de allmänna reglerna för tryckfriheten. Nu är man mer marknadsinriktad och som gör att Sourze har förlorat sin ”själ”. Beträffande mitt namn så är min signatur samma som mitt riktiga namn, fast efternamnet är kortat till ett S.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-03-18 14:57:00
|
|
Unto S |
Nu till ämnet! Sionisterna med Olmert i spetsen försöker få världen att inte godkänna den nya regimen i Palestina med Fatah, Hamas och några oberoende. Sionisterna är rädda. Själv anser jag att den nya Palestinska regeringen inte är legitim eftersom omvärlden har tvingat Hamas till eftergifter. Hamas som vann det palestinska folkets förtroende vid senaste valet. Den palestinska regeringen är ungefär som de av USA påtvingade regeringarna i Irak och Afghanistan.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-03-18 14:58:00
|
|
Unto S |
Man skulle kunna jämföra med Sverige. Borgarna vann valet i höstas. Tänk om EU/USA skulle tvinga borgarna att ta in även sossarna i regeringen, sossarna som förlorade valet. EU kräver att den nya regeringen skall erkänna staten Israel. Frågan är svår, det finns inga fastställda gränser att erkänna. Skall de vara gränser som FN bestämde för Israel 1947. Skall de vara gränser som Israel erövrade 1948. Sedan följer flera krig som har utökat av Israel kontrollerade områden.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-03-18 14:59:00
|
|
Unto S |
Jag tror att målet för sionisterna är att gränserna skall följa kung Salomons och kung Davids rikes gränser. För att kunna nå dit måste Israel starta flera krig. Senaste kriget mot Libanon var ett försök. Bekaadalen var en bit av de forna kungar rike. Eller kanske har sionisterna ännu större mål – såsom det står i Bibeln – från Nilens stränder till Eufrat i öster ger jag dig detta land, sa gud till sitt folk.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-03-18 15:00:00
|
|
Unto S |
En sak är säkert, det lär inte bli någon fred i Mellanöster. Västvärlden krigshetsande liberaler är garanti för krig. Förresten, det är för fyra år sedan kriget mot Irak startades. Bl.a. svenska liberaler var överväldigade, nu skall demokratin segra. Och vad blev det eller hur är det både i Irak och Afghanistan? I Irak har över 650 000 dött p.g.a. ockupationen och dags dato 3218 stupade amerikaner. I Afghanistan blomstrar opiumodlingarna heroin som aldrig förut.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2007-03-18 15:01:00
|
|
Unto S |
Palestinierna lider under Israels ockupation och lär få göra det tills sista palestiniern har deporteras eller kvarvarande har förintats efter förebilder från 1940-talet. Förut var jag ganska så frikostig när det gäller att ge pengar till hjälporganisationer, men nu är det slut eftersom jag inte får välja vem jag vill skicka pengar till. Det sätter USA stopp för. Jag hade gärna skickat några kronor till Hamas sociala program, men det går inte för då stämplas jag som terrorist.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2007-03-18 15:08:00
|
|
Unto S |
För fyra år sedan skrev jag min första artikel här på Sourze. En månad innan USA anföll Irak. Då vimlade Sourze av krigshetsande liberaler. Alla borgerliga partiledare var för kriget. Nu väntar jag att någon av Sourzes krigshetsare från den tiden skriver en artikel om Irak med titeln ”Demokratin har segrat i Irak”. Deckarförfattaren Ramona Danlén var en av krigshetsarna, hon kunde skriva något? Ramona D. heter numera Fransson i efternamn.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2007-03-18 20:05:00
|
|
Elina |
9/Tydligen kan du inte söka. Vid det här laget och som ett av Sourzes första skribenter vet alla att jag heter Elina Eriksson här men är dock inte sökbar någonstans som privatperson - hoppas jag. Varför? Angår dig inte.
|
| |