|
Inlägg #21: Postat: 2007-02-03 18:29:00
|
|
peter_ |
20. Håller helt med. Dock drabbas vi av genuspedagoger på dagis osv.
Det finns en rad oegentligheter i dagens samhälle som följd av statsfeminismen, men det får vänta till en annan dag. Nu ska jag och frugan gå och ta ett glas vin på "Il Tempo", så vi får fortsätta senare. Ha en riktig god kväll!
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2007-02-03 18:38:00
|
|
GunnarL |
Ha det bra Peter! Och frugan också.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2007-02-03 19:10:00
|
|
Joakim Steneberg |
Du verkar ha fått en hel del om bakfoten , Gunnar i! Det handlar om politik, inget annat. Hade kritken mot feminismen kommit igång, inte minst från medvetna mäns sida, hade vi haft en mycket bätte feminism idag. Eller kanske som innan, kvinnorörelsen, som behövdes och skulle behövts!
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2007-02-03 19:15:00
|
|
Joakim Steneberg |
Eftersom feminismjämställdhet är en form av svensk statsreligion, trots både Roks, Eva Lundgren regexp Fi, mfl. så ser jag ingen anledning att hörsamma de som inte ser detta som ett problem. Många andra, inte minst kvinnor, har här beskrivit sin ilska över den feminism som verkar typisk svensk.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2007-02-03 19:18:00
|
|
Mats TCM |
Anna Drangel skriver någonting om att "män känner mindervärdeskomplex gentemot kvinnor som kommit längre i livet". Må så vara för en del. För mig är det precis tvärtom. Jag vet så många tjejer som är bra mkt intelligentare och som kommer gå betydligt längre än mig i livet. Jag har ingenting alls emot det! Tvärtom, det är ju super-duper sexigt! Smarta tjejer är det bästa jag vet!
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2007-02-03 19:26:00
|
|
Joakim Steneberg |
Och typiskt ävr väl också den banala kritiken, "har du blivit illa behandlad av kvinnor". Har det, eller du själv, egentligen med saken att göra?
Jag har ingen som helst anledning att klaga över mitt förhällande till kvinnor! Jag har dock en del kunskap om både män och kvinnor, som befunnit sig i andra situtioner än i din som du verkar så nöjd med!
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2007-02-03 19:26:00
|
|
Mats TCM |
25 Jag känner inget mindervärdekomplex inför varken framgångsrika kvinnor eller män. Varför det? Jo, jag ser inte livet som en ständig kamp. Människor får vara hur framgångsrika som helst. Inte mig emot. Jag förstår inte det här. Lever ni i en annan värld? Tänker ni bara på pengar? Alla människor som jag känner väljer partner efter personkemi och inte pengar. Hellre en fattig tjej som älskar mig är själv fattig en än falsk överklassare som går över lik för karriärens skull.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2007-02-03 19:28:00
|
|
GunnarL |
23-24/ Min signatur är GunnarL inte Gunnar i. Vem som har fått mest om bakfoten skall vi inte diskutera även om det självklart inte är jag! Jag tycker dock inte att problemet med radikalfeminism är så stort som Du tydligen gör. "Mycket väsen för lite ull" enligt mig och mest en massmedial grej - snarare än något som påverkar samhällslivet i praktiken.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2007-02-03 19:32:00
|
|
Joakim Steneberg |
23-24. Jag kan väl inte påstå att jag är nöjd med ditt svar om Vattenfall, f.d. som du ansåg hade tjänat "flera hundra mijarder" på dåligt underhåll. Det var
väl du, Gunnarl minns du det?
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2007-02-03 19:34:00
|
|
Mats TCM |
GunnarL har faktiskt rätt här! Den radikalfeministiska gruppen är en relativt "marginaliserad" föreetelse. Jag träffar många, och jag menar många tjejer av alla de slag på uni varje dag. De flesta av dessa tjejer är inte alls radikala feminister. Många är överhuvudtaget inte intresserade av feminismen som fenomen och tycker den börjar gå för långt. Jag har t.o.m kontakt med många vänstertjejer som t.o.m tycker man skall bromsa lite på feministkanten.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2007-02-03 19:36:00
|
|
Joakim Steneberg |
Din uppfattning om Vattenfall eller vad de nu heter, glömt just nu, stämmer alltså inte. Och det anser jag naturligtvis att inte heller din analys av politiken idag. Var det inte du som blev rätt upprörd över benämningen mansgris också för ett tag sedsan? Kan ha varit någon annan Gunnar dock
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2007-02-03 19:42:00
|
|
Joakim Steneberg |
Just det Mats TCM, "det har börjat gå för långt" och jag och andra vill se till att ändra på det. Jag har personligen fått ett par brev från både Winberg oxh Schyman gudbevars. De lyssnar, när de måste, men inte många vill säga emot i Sverige, brist på civilkurage kanske? Radikalfeminismen har fortfarande sina klor i både S och andra politiska partier, FP mfl.
Ni får väl tycka vad ni vill, jag skriver vad som passar mig, och det tänker jag fortsätta med!
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2007-02-03 19:42:00
|
|
GunnarL |
29 o 31/ Du verkar lätt förvirrad Joakim. Du kan ju inte hävisa till 23-23/ eftersom Du skrev dem själv. När det gäller Vattenfall så har jag aldrig nämnt dem. Däremot skrev jag om roffarföretaget Eon och där drog jag väl till i överkant, men ca 100 miljarder är nog en hyfsad gissning - de redovisar kontinuerligt en årsvinst på ca 6-7 miljarder. Begreppet mansgris har jag aldrig blivit upprörd över, eftersom jag inte haft någon anledning att ta åt mig.
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2007-02-03 19:44:00
|
|
GunnarL |
f/ Och nu blev jag tydligen förvirrad: Hävisa skall vara hänvisa. Och 23-23 skall vara 23-24.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2007-02-03 19:50:00
|
|
Mats TCM |
32 Som sagt jag träffar alltså vänstertjejer som betecknar sig som feminister på daglig basis så jag har väl en viss "insyn" så att säga. Dessa tjejer kräver egentligen inte så mycket mer än lika lön för lika arbete mellan kvinnor och män. Inte så extremt, eller hur? Du slåss lite mot väderkvarnar. Låt oss vända på perspektivet. Låt oss titta på högerkrafterna. Alla kvinnor inom näringslivet som är inte definierar sig som feminister.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2007-02-03 19:52:00
|
|
Joakim Steneberg |
Förvirrad kan du vara själv!Jag redogör för fakta, eller så skriver jag satir i mina artiklar.
Din uppgift om eón är ju fullkomligt fantastisk! Svenska delen omsätter 25 miljarder om året. Hur mnycket vinst kan det komma ur detta, efter skatt? Under säg 10 år, och hur mycket av vinsten skulle kunna komma ur dåligt underhållna elnät? Som de måste reparera när de går sönder? Nonsens grundad på ÖVERdriven politisk upprördhet.
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2007-02-03 19:54:00
|
|
Mats TCM |
Dessa kvinnor är beredda att inte bara hålla lågutbildade män korta utan även sina medsystrar. Kvinnor som ofta återfinns på högerkanten är ett betydligt större hot då de inte drivs av rättvisa som vänstertjejerna gör utan av pengar, pengar, pengar. Dessa kvinnor är inte sällan lierade med gamla konservativa halvfascistiska gubbstruttar som Wallenbergarna osv. De drivs av makt och pengar. Inte av att vilja förbättra samhället såsom vänstertjejerna vill.
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2007-02-03 19:56:00
|
|
Joakim Steneberg |
Min upprördhet är helt kylig, och rackar varken ner på kvinnan som kön, eller på mina bröder! Om du inte är nöjd med mitt svar kan du läsa mina artiklar, som ändå skapat debatt och fått positiv respons även av kvinnor. En RIKTIG debattt som nästan inte förekommer i vanliga media.
Länk: sourze.se
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2007-02-03 20:05:00
|
|
Joakim Steneberg |
35 Har du jobbat i offentlig verksamhet, i kviinodominerad sektor? Det har jag. Det är samma löner för män, där som på andra håll. däremot har jag och många andra män lämnat denna sektor. Av olika skäl. Det finns en del myter om löner, men som den här hjärnforskaren sagt, Glöm namnet, särartsfeminist så måste "kvinnor bli duktigare att förhandla till sig högre löner", och kunna motivera detta. Om de vill ha det.
vi lever i ett kapitalistiskt konkurrenssamhälle.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2007-02-03 20:21:00
|
|
Joakim Steneberg |
Svar 33! Jaså minsann? Hur är det med minnet? Länk: sourze.se
I Ann Johanssons artikel. "Jag är kvinna och ..." så upppmanar du först, Kommentar 2 eller 3 med STORA BOKSTÄVER ALLA att de ger en femma! Men sedan i kommantar "Intressant, ni som debatterat artikeln.., i svar 7 så är det ett helt annat ljud i skällan från Gunnal. Där du protesterar mot hennes mansgrisbenämning! Du som gav en femma! Osv!
|
| |