|
Inlägg #1: Postat: 2007-01-30 19:38:00
|
|
Majsan K |
Möjligt att den lever för tittarna säger inget om det. Jag vet också att det är en familjekväll för flera hundra tusen. Dock så är dom flesta i den äldre generationen trött på att se dom "gamla" ansiktena i rutan. Vart tog Anders Berglund vägen med sin orkester. Vart tog den levande musiken vägen? Det handlar inte om att man har lagt melodifestivalen i graven för det vet jag med 100 att den inte har. Men det finns inget liv med musiken som levereras.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-01-30 20:47:00
|
|
Billy Butt |
En familjekväll för några hundratusen Du har helt fel lilla gumman.... det är en familjekväll för drygt tre miljoner!!!!!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-01-30 20:50:00
|
|
Billy Butt |
Och för att svara på din fråga om Anders Berglund & Co - de har pensionerats bort ur melodifestivalen. Det är ute med live orkester. Det är inne med förinspelad band. Jag håller med dig - det är lite trist att live musiken har försvunnit
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-01-30 20:50:00
|
|
Billy Butt |
Det finns visst liv i musiken - det är bara att du kanske börjar bli gammal och inte riktigt hänger med Ha ha
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-01-30 21:12:00
|
|
Majsan K |
Det är en dålig discoverision med etablerade artister som redan kan sin grej. Det skulle nog stiga yttligare en siffra om vi tog in dom "vanliga" döda som faktiskt kan sjunga och skriva egen musik.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-01-30 21:16:00
|
|
Majsan K |
Du ser ju hur många som tittar på Bingolotto tex, en riktig familjekväll precis som melodifestivalen. Den enda skillnaden är att på Bingolotto har du chans att vinna ett par tusen själv om du har tur och under melodifestivalen röstar du för att någon ska vinna. Jag tittar själv, men liktförbenat så tycker jag det börjar bli väldigt trist. Trist med samma artister som jag dag ut/in kan se på alla möjliga sorters kanaler. Jag hoppas du missförstår mig rätt.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-01-31 03:22:00
|
|
Clam |
"Familjekväll"? Det handlar ju om en hel termin - en hel vår av strängt och envetet schhlagertragglande. Vi som föredrar annan musik hinner få blomkålsöron lång före examenskvällen. Stoppa schlagerterrorn!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-01-31 14:10:00
|
|
Leif-Arne |
SM i sjung är ett slags megaevent som följer ungefär samma slags dramaturgi år från år. Skandaler och chocker av alla slag hör till. Vem som vinner och förlorar är inte så viktigt, mera en sorts bautakarioke med massor av kitsch. Vilket väl är helt ok.
|
| |