Eleni Schmidt |
Jag vill inte verka för bitchig, jag tycker din krönika är tänkvärd, men jag håller inte med. Och hur vet du att kvinnorna inte går med på det frivlligt? En sak som gör mig bekymrad är att kvinnor alltför ofta framställs som offer. Och det där med att behaga män, det har tyvärr ingått även i min "medelklassuppfostran."
|
Joakim Steneberg |
Du som tydligen tänkt igenom en del ändå, E.S. utanför vissa feministschabloner! Har du inte också insett att en hel del av mannens traditionella, och forfarande roll går utt på att serva och behaga kvinnor? Och "förtryck" är en komplicerat fenomen. Det kan gå till på många sätt! Indirekt, genom ombud osv.
|
Inger-Sofia |
när något är fastspikat ,om hur det ÄR.då blir jag kort i mina komton.har jobbat,funnits För/ med ungdomar, både tjejer och killar under många år,den största faran är just att föra över- föra in, i deras medvetande,något som vi faktiskt alla är ansvariga för-att inte sprida schabloner vidare, blockera deras tankar, det skapar förutfattade meningar- "blinda fläckar"- öppna samtal,ger nya tankar , ett nytt syn/förhållningsätt..säger jag ,som just kommit på.att jag tillhör allroundklassen.
|