Inlägg #1: Postat: 2007-01-26 15:57:00
|
pUs |
Vad du personligen gör mot dig själv har givetvis ingen att göra med. Men strikt konsekvent har du ändå tagit livet av en annan individ hur du än vänder och vrider på det. Håller dock med dig ang. begravning eller kremering, det borde rimligen vara upp till det aborterade fostrets föräldrar.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-01-26 17:33:00
|
stålis |
Egentligen är det hemskt och det finns en kollektiv skuld här: accepterar man kvinnans rätt till abort, så lurar man unga kvinnor som Angela att begå en handling som de ångrar resten av livet.
Nej, jag tycker synd om Angela, hon mår dåligt av att ha blivit lurad att göra abort, och sen må illa av den här dubbelmoralen med begravningar av aborterade foster.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-01-26 17:35:00
|
stålis |
Varför begravningar som om det vore sällskapsdjur? Det är sjukt. Bättre att förbjuda alla aborter. Lära ut att det inte är fel att ta ansvar för sin mänskliga svaghet, som alla delar. Alla begår misstag.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-01-26 17:37:00
|
stålis |
Trots att jag är abortmotståndare, dock inte frireligiös eller katolik eller så, så vill jag säga till Angela: gjort är gjort, gå vidare, men gör aldrig om det! Tänk på kvinnor som inte kan få barn!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-01-26 18:05:00
|
susanna s |
Det är bra att aborterade foster begravs så fort de är tillräckligt stora för at tinte länhgre kunna kalla cellklump. Hur vet du att de är själlösa? Själen sitter i hjärnan och hjärnan börjhar utvecklas långt innan den svenska abortgränsen gått ut
|
|