Narkotika och våld hänger ihop

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2007-01-26 10:38:00
Janne B
För länge sedan gick jag på socialhögskolan. Där läste jag en rapport om pojkar som växt upp bland idel systrar. Dessa pojkar hade ett mycket större ordförråd än andra pojkar. De var också mindre aggressiva i fysisk mening. men slänga käft med systrarna, det kunde de....
Inlägg #22: Postat: 2007-01-26 10:41:00
Janne B
Jag har aldrig läst en rapport om hur en ensam syster har det bland sju bröder. Men de som klarat den situation blir nog Ledare på hög nivå....De har lärt sig det manliga spelet...eller gått under. Var detta fånigt skrivet tro??
Inlägg #23: Postat: 2007-01-26 10:43:00
peter_
Ja, jag har fyra systrar, men även två bröder. Jag är väl ganska envis i mitt käftslängande med i vissa kvinnodrivna debatter. Kanske finns ett samband? Jag vet även att kvinnor kan vara våldsamma när omständigheterna är de rätta.:- Min storasyster som inte alls var någon aggressiv personlighet tog gärna till våld tills jag blivit större än hon.;-
Inlägg #24: Postat: 2007-01-26 10:52:00
peter_
22. Jag tror att bröder vanligtvis är mycket snälla mot sina systrar. 23. Angående min storasysters våldsamhet, när jag väl var starkare och större än hon så dök det plötsligt upp en regel som sa att det var fullständigt förbjudet att slå en flicka. Det var något med hennes äggstockar osv.
Inlägg #25: Postat: 2007-01-26 10:52:00
peter_
Det kändes lite orättvist att hon plötsligt bytte strategi från att spöa upp mig till att bli ynklig, hjälplös och få mina föräldrars medhåll om den minsta smocka varit inblandad. Som tur var så försvann den typen av konflikter när vi lämnade barnstadiet och blev tonåringar.
Inlägg #26: Postat: 2007-01-26 17:03:00
Mats TCM
2 Ja, naturligtvis så är alkohol inblandat i misshandel över lag. Både män, kvinnor och barn drabbas. Jag tror helt enkelt att alkohol är såpass djupt rotat hos samtliga samhällsgrupper, partier, organisationer och t.o.m inom kyrkan som nån sorts social accepterad "drog". Ungefär som kaffe/te. Denna status har icke droger. Frågan är när rökning kommer att förbjudas?
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...