En lärares bekännelse del 2

Inlägg #1: Postat: 2007-01-25 09:56:00
Patrick G
Jag baxnar helt ärligt. Du menar att 19 av 20 ratade förslaget för att... vara till lags? Med varandra? Med mig? Och bedömningskriterierna för uppgiften, det där om att kunna formulera en tes, använda sakargument byggda på fakta, så väl som värdeargument som appelerar till känslor, disponering och avslutning, mm. Det tror du elever i årskurs nio skulle hellre försöka konstruera än att skriva uppriktigt utifrån eget ställningstagande.
Inlägg #2: Postat: 2007-01-25 09:58:00
Patrick G
Att vara alla till lags eller stryka läraren medhårs vore alltså viktigare än deras betyg underförstått att min undervisning är tendensiös. Jag fattar hur nära en skola du har varit senaste åren. Är du kanske folkpartist?
Inlägg #3: Postat: 2007-01-25 17:25:00
yron
Kul att du läser kommentarena på dina artiklar. Läs de på din förra också så får du veta hur nära skolan jag varit. Dessutom har jag en hörselskada på gränsen till hörapparat och gick själv i skolan ett år 02-03 med dålig akustik och fläktar som tillsammans med sorl störde ut förpassade mig till ett frånvarande ufo utan möjlighet att hänga med er som inte lider av ett handikapp. Skulle dina elever fått en större kunskap om hänsynstagande tror jag på ett annat resultat.
Laddar...