Inlägg #1: Postat: 2007-01-22 23:12:00
|
Mats TCM |
Självklart! Fattiga människor behöver saker. Jag skulle nog också sno ett och annat! Inte undra på det!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-01-22 23:15:00
|
Janne B |
Ja, det skulle du säkert göra./ Men de som har resurser att komma med traktorer och lastbilar och lastar på motorcyklar är kanske inte så fattiga...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-01-22 23:28:00
|
Mats TCM |
Nja, jag menar bara att bilen är den största boven. Sopspioner och sånt ställer jag mig kritisk mot!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-01-22 23:39:00
|
Mats TCM |
Som Marxist & Gudstroende så menar jag att människan står över djur & natur. I Bibeln står att människan skall "härska över djur och natur". Detta skall man självfallet icke tolka bokstavligt. I detta så ligger implicit förvaltartanken, men jag menar att djuren ofta romantiseras. Djur kan vara mycket grymma. Fråga vilken biolog & etolog & ekolog som helst. Var ifrån har uppfattningen om att djur är så "snälla" mot varandra kommit?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-01-22 23:46:00
|
Mats TCM |
Jodå, jag vet att Kalle Mackan var ateist, men jag menar med emfas att man kan kombinera marxism och tro på en Gud då de i praktiskt betydelse inte tangerar varandra. Motsättningen finns kanske bara på det teoretiska planet men inte på det praktiska. Sedan så finns det ju en och annan som menar att Jesus var världens första marxist.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-01-22 23:50:00
|
Sunny |
Janne. Vi människor är gamar helt enkelt!
Mats: Inte är de så snälla när de slåss om reviret: Till o med mina "förtamade" hundar kan slåss på liv o död om ingen stoppar dem.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-01-23 11:43:00
|
Per W |
Det är inget sjöröveri. Strandgods, som man tar hand om skall lämnas till myndigheterna inom 28 dar. Polisen får inte stoppa det hela.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-01-23 12:45:00
|
Janne B |
Det har väl funnits lagar om strandgods och finns väl än. Det fanns väl kustområden där befolkningen påstods leva på gods efter skeppsbrott. Ordet "irrbloss" betyder väl falska fyrar som lurade fartyg på grund osv/ I Sverige gäller väl att strandgods ska väl omhändertagas, anmälas till polisen.Därtill ska ägaren kontaktas. / Det gör säkert alla...
|
|