Mona Sahlin - till makten pga sitt kön

Inlägg #1: Postat: 2007-01-22 07:55:00
Joakim Steneberg
Det är en förenklad beskrivning som feminismen har ridit på i åtminstone de sista 30 åren! Kvinnor, och män, har alltid förväntat sig att mannen skulle ta ansvaret utanför hemmet.
Från alla skitjobben - till ledningen i samhället. Av praktiska skäl helt enkelt.
Inlägg #2: Postat: 2007-01-22 08:52:00
Anna Drangel
Jojo, det var då - nu är nu.
Inlägg #3: Postat: 2007-01-22 09:40:00
Joakim Steneberg
Du skrev ju själv först "män, i tusentals år" för sjutton gummor!
Visst, nu är nu. Skall vi hålla oss där då? Och vem rider in till makten på sin höga jämställdhäst just nu? Om inte Mona? På grund av sitt kön? Det var ju en kvinna de skulle ha! Och inte bara en, utan även partisekreteraren m.fl!
Inlägg #4: Postat: 2007-01-22 21:23:00
Anna Drangel
Men Joakim, ge några förslag på män som du tycker skulle passa för posten. Även om jag har mina tvivel kring Mona som sossarnas partiledare så är hon en helt okej kandidat. Är det inte så att kvinnor som vill nå höga poster måste vara perfekta. Medan detta inte gäller i samma utsträckning för män.
Inlägg #5: Postat: 2007-01-22 21:52:00
Joakim Steneberg
Jag tillhör inte sossarnas valberedning, gudskelov med det grupptrycket! Och det är inte det saken gäller. Utan att inga män till posten egentligen accepterades, men att också de flesta kvinnorna tackade nej! Två intressanta fenomen. Det är väl klart att man bör vara så "perfekt" som möjligt oavsett kön, i alla fall just innan valet....
Inlägg #6: Postat: 2007-01-23 06:56:00
sphincter
Att kvinnor blir valda tack vare sitt kon ar bra, Nar man blir valda tack vare sitt kon sa ar det kvinnofortryck. Har ni inte lart er nagonting?
Inlägg #7: Postat: 2007-01-23 12:09:00
pUs
Ytterst typisk och väntad Anna Drangel-kommentar. Två fel gör ett rätt. Det har minsann varit fel åt ena hållet förut, och därför ska det nu bli fel åt andra hållet. Intet nytt.
Laddar...