Förtrollad av Loose Change - inspirerad av Matrix

Inlägg #1: Postat: 2007-01-22 11:32:00
SpiderJerusalem
Det är ju ledsamt att ens vilja att tro allt ont om USAs regering och vilka vansinniga genier de måste vara om LC har rätt... ska behöva sätta krokben för hederlig KÄLLKRITIK och pseudovetenskap i all dessas vämjelighet.
Inlägg #2: Postat: 2007-01-22 16:46:00
Chris.X
Jag VILL inte tro att det är sant. Därav min kritiska syn. : Jag är inte den som fördömer ett lands regering i första eller andra taget. Däremot tror jag att det ligger många hundar begravna när det gäller många av USAs "sanktioner" och "terroristbekämpningar".
Inlägg #3: Postat: 2007-01-22 16:50:00
Chris.X
Jag tror t.ex. inte på G. Bush Jr. när han säger "Theyre terrorists and they hate our way of life." Snarare har jag uppfattningen om att saker och ting är lite mera komplicerade än så. Värt att läsa är t.ex. "The fiction of "They Hate our Lifestyle": Länk: english.daralhayat.com
Inlägg #4: Postat: 2007-01-22 20:49:00
Svanen
Nästa Loose Change kommer ut på bio snart, den kommer nog bli annorlunda och mer spännande, de har mognat och vuxit in i rollen. Håll i er då för en ny kickstart av 911 rörelsen, för de har en förmåga att nå ut till människor.
Inlägg #5: Postat: 2007-01-22 20:51:00
Svanen
Vi får se va det i slutändan får för konsekvenser, när opinionsbildning via internet gör sig allt mer gällande som de t ex gjort via 9/11 truth rörelsen och folk inte längre köper officiella "sanningar" rätt av som de alltid gjort tidigare. Kommer etablisemanget vilja införa mer kontroll av internet? Censur som i Kina?
Inlägg #6: Postat: 2007-01-22 21:02:00
Svanen
"In a time of universal deceit - telling the truth is a revolutionary act." George Orwell, 1903 - 1950
Laddar...