Tag på dig bandet!

Inlägg #1: Postat: 2007-01-18 20:26:00
Janne B
Snälla Elina. Jag är rädd om dig så lite inte på något på en glaciär. Det jag skrev var delvis en framtidsvision med lite undertext. Vill vi verkligen bli övervakade så där?? Om möjligheterna finns? Jag tvivlar. Jag var alltså totalövervakad i fyra dygn på sjukhuset. Lossade en sladd då jag vred mig i sömnen så kom sjuksköterskor rusande, inte gående.De slet av mig täcket utan att fråga om lov och satte fast kontaktsladdarna igen.
Inlägg #2: Postat: 2007-01-18 20:29:00
Janne B
Jo tack jag mår bra Elina. Lever ett stilla pensionärliv med mycket läsande och en del skrivande. Ska tala inför en grupp pensionärer om ett tag, om mina upplevelser etc. Det är egendomligt att veta att jag är svårt sjuk och ändå känna sig frisk....flimret, orytmen känner jag inte av.
Inlägg #3: Postat: 2007-01-18 20:43:00
Elina
Nej, Janne. Jag skulle aldrig vilja bli övervakad så. Hellre dör jag på en glaciär. Att ta en risk är ett eget val. Förstår hur det känns för dig med övervakning. Min sambos son var så övervakad i tre månader efter en olycka. Maskinerna gick och pep. Vi sov inte.
Inlägg #4: Postat: 2007-01-18 20:46:00
Elina
Man är så frisk man känner sig. Jag tror att det psykiska - ens inställning - betyder mycket, kanske mest. Som min dotter doktorn säger: samförstånd med patienten är viktigare än vetenskapens framsteg. Man kan inte bota någon som inte vill bli frisk. Ha det bra och bättre.
Inlägg #5: Postat: 2007-01-18 20:51:00
Sunny
Där Elina sade du en viktig sanning!!!!
Inlägg #6: Postat: 2007-01-18 20:53:00
Sunny
Fast jag blir ju aldrig botad o har heller inga fantasier om att slippa mina krämpor. Men man kan leva bra med dem o det är det jag jobbar på! Att försöka hålla mig rörlig genom att simma varje dag t.ex.
Inlägg #7: Postat: 2007-01-18 21:55:00
Janne B
Mitt liv under 1990 talet var alldeles förfärligt ur en rad vinklar sett. Sammanfattningsvis arbetslöshet, sjukdom och flera flyttningar. Detta gav ju i sin tur en enrad psykosomatiska symtom. Smärtor, stelhet, ångest etc. I dag har jag nästan inget att oroa mig för och är sannolikt därför smärtfri./ Jag försöker balansera min frihet mot sjukvårdens "åtgärder".
Inlägg #8: Postat: 2007-01-18 23:08:00
Elina
6/En suverän professor Arvo Ylppö sa till min syster som var svår diabetiker: "Du är inte sjuk, det är din kropps normala tillstånd". Att göra det bästa ur sin egen "normala tillstånd" är nog en konst.
Simma på Sunny!
Inlägg #9: Postat: 2007-01-19 00:33:00
Sunny
Ja artos ÄR mitt naturliga tillstånd!
Liksom depression o panikångest. Man får bli kompis med sina krämpor för då tacklar man dem bäst.
Jag satt i 20 år o väntade på att blir så ångesfri att jag skulle kunna flyga till Istanbul o Marrakech!Bortkastat: eller nej. Alla bilresor i Europa var kul. När jag sedan satte mig på tåget o diverse båtar o kom fram ändå mådde jag mycket bättre.
Laddar...