Inlägg #1: Postat: 2007-01-17 16:09:00
|
Karin Holmberg |
Tycker det kändes tämligen ointressant då DN skrev på första sidan, att de hade den här exklusiva intervjun med Kristina Axen Olin.
Iddes inte läsa den ens.
Men sen förstod jag att "det var något stort" p g a alla reaktioner på den.
Fattar dock inte fortfarande vad som var anmärkningsvärt, med hälsotillståndet /tillkännagivandet.
Det var väl inget dramatiskt med de där alvedonen, eller "lite alkohol" som hon också sa
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-01-17 16:10:00
|
Janne B |
Karin/ Slutsatsen är väl då att vi inte ska ställa sådana frågor liksom i förbigående.Men då och då ta oss tid att sitta mitt emot vännen, titta in i ögonen och fråga "Hur mår du...egentligen".Därefter paus...Sedan kan ju komma ett så jobbigt svar att jag ångrar att jag svarat. För nu kan jag uppleva att jag fått ett visst ansvar för denna person....// Det är nog därför som vi oftast frågar så där ytligt....
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-01-17 16:13:00
|
Janne B |
Karin svar 1/ Det enda anmärknigsvärda var nog VEM det var som mådde dåligt. Hon som skildrats som nära nog moderaternas prinsessa osv.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-01-17 16:13:00
|
Karin Holmberg |
Citat DN:
"Det blev för lite sömn, för lite mat, för mycket huvudvärkstabletter, för mycket alkohol."
"Hur mycket?" frågar reportern
-" Inte särskilt mycket, men det blev för mycket".
Eh, Låter ju väldigt dramatiskt!
Finns det någon svensk som INTE känner igen sig i tillståndet?? :-?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-01-17 16:16:00
|
Karin Holmberg |
Jag menar INTE att förringa det dåliga måendet för det.
Vad vet jag?
Men det hela blev ändå tämligen ointressant, på något sätt.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-01-17 16:29:00
|
Karin Holmberg |
Fast jag tror folk inte förväntar sig att "en prinsessa" inte skulle kunna ha problem också.
Fasaden har ju inget att göra med HUR folk EGENTLIGEN mår.
Verkar stressigt att vara politiker.
Och SJÄLVKLART fattar jag att folk säger nej till ministerposterna.
Fy, bövelen. Ofattbart att det finns några som "fixar det"!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-01-17 23:29:00
|
Uno Hansson |
Jag miste min sambo idag. Mycket blod i hjärnan så det gick fort! Hennes dotter talade med henne på morgonen. Men när jag vaknade så var hon förvirrad. 112, och två ambulanser kom snabbt. Ventilatorn stängdes av på kvällskvisten. Hennes ena dotter hann inte från Chicago. Mycket SMS och telefon. Hennes övriga barn var med och bestämde om ventilatorn skulle stängas av. "What a differens a day make."
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-01-17 23:36:00
|
Sunny |
Käraste Uno: Det gör mig så ont om dig! Jag vet hur fort allt kan kan ändras : man är ju bara några andetag ifrån döden hela tiden men så länge den inte förvarnar rejält så förtränger man det! När vi miste vår vän Roger Lord här på Sourze så skrev hans fru några rader som fastnade:Sorgen är kärlekens pris! Hon hade älskat honom o nu fick hon betala med sorg!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-01-17 23:40:00
|
Sunny |
Så är det ju: Har man någon att älska så har man någon att fölrora.
Någon tröst ska jag inte frösöka skriva om eftersom det ingen tröst finns emot döden.Men en av det saker som fått mig att överleva t.ex när jag förlorade min dotter var att skriva! Skriva skriva skiva! Då var det bara för mig själv i dagboken.
När min Käre låg i coma för snart 5 år sedan o kanske aldrig skulle vakna satt jag vid sängen o skrev :denna gången till min skrivarklubb. Det lättade!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-01-17 23:42:00
|
Sunny |
Vill du tala med mig så majla mig: tintomara56hotmail.com
Då kan du få tel numnet oxå om du vill. Ta vara på varandra nu. Kramar din vän Sunny
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-01-17 23:43:00
|
Sunny |
Måste erkänna att jag känner mig väldigt hjälplös som inte kan hjälpa!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2007-01-17 23:50:00
|
Uno Hansson |
Sunny, det var förstås ganska väntat, men inte på det sättet. Ballongdilitering i härtat före jul. Det här gick så fort, och känns ganska snopet. Helt annorlunda upplevelse än förväntat, även om man tror sig vara förberedd. Allt trevigt vi upplevt under mer än 20 år passerade förbi mitt huvud, allt det lite besvärliga fanns inte med i minnesparaden.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2007-01-17 23:59:00
|
Uno Hansson |
Tack, Sunny; Det finns säkert andra som mer behöver hjälp. Jag var ju förberedd, och har pratat med de flesta av mina släktingar redan. Men vi är ju i närheten och över 70 nästan alla.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2007-01-18 00:00:00
|
Sunny |
Hur gammal var hon? Jag vet ju att du är född på 30 talet.Trodde du att det skulle ske så snart? Eftersom du säger väntat.
O kan man egentligen verkligen ta till sig detta utan blir det inte en enorm chock hur väntat det än må vara? Jag vet ju att Min Käres 5 strokar o hans ålder snart 83 gör att tiden krymper men jag orkar inte ens tänka på hur det kommer att bli.Dessutom kan jag trilla ihop knall o fall o då slipper jag få veta.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2007-01-18 00:02:00
|
Sunny |
Detta med ballonger indikerar att hon o jag kan ha samma problem? Jag har kärlkramp o jag vet att en ballongsprängning eller vad de kallar det kan bli aktuell.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2007-01-18 00:03:00
|
Sunny |
Jag brukar uppskatta dina lite lågmälda men sansade inlägg!
|
|
Inlägg #17: Postat: 2007-01-18 00:03:00
|
Uno Hansson |
9/ Jag kääner igen detta för jag har pratat och pratat och pratat och även med många i huset där jag bor, även om vi tidigare bara sagt hej och vackert väder. Jag har försås bett om ursäkt om jag uppehåller dem, men de flesta var nog ärliga när de svarade "Ingen fara!"
|
|
Inlägg #18: Postat: 2007-01-18 00:08:00
|
Sunny |
Ja man har ett stort behov av att få prata av sig o ibland blir folk rädda. Kanske ännu mera när man förlorat ett barn? Det fanns folk i min närhet som liksom stoppade undan sina egna barn.
Vi flyttade utomlands där ingen visste.
Att få leka med andra barn var läkande för mig.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2007-01-18 00:10:00
|
Uno Hansson |
14/ Visst blir det en chock, jag trodde jag tålde det mesta, men alla grät ju lite tyst vid bädden. Men flera bland sjukvårdpersonalen på Sahlgenska är fantastiska. Särskilt den kvinnliga neuroläkare som sade ifrån direkt när vi kom in utan att hymla.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2007-01-18 00:16:00
|
Sunny |
Hjälpte inte den där ballongoperatioen ett dugg?
Ja bemötande är jätteviktigt i kris. Vi har råkat ut för både bra o dåliga möten under de här åren.
|
|