Punkt.se snor texter från Sourze

Inlägg #1: Postat: 2007-01-17 21:04:00
Daniel Wijk
Det är väl inte Sourze som ska begära skadestånd utan skribenten själv isåfall. Sourze har väl inte copyright på andras verk?
Inlägg #2: Postat: 2007-01-17 23:51:00
Sunny
Daniel: Mina artiklar har rest lite från Sourze. Men de som använt dem har alltid majlat mig. T ex länknytt Dotter till en aloklist Strokeförbundet Blåljus kennelklubben, Föreningen för oss som förlorat ett barn etc. etc.Självklart kan de använda mina texetc. Inte kan Sourze hindra mig att ge bort dem? O varför skulle Sourze vilja det???
Inlägg #3: Postat: 2007-01-18 00:33:00
StaffanH
Undrar om det inte står att allt material tillhör Sourze om man exv skriver ut en artikel. Att planka en artikel som någon annan skrivit och publicera den under eget namn i .se är en rätt grov sak att göra. Där bryter man definitivt mot upphovsrätten.
Inlägg #4: Postat: 2007-01-18 00:36:00
StaffanH
Även om du givit bort några av dina artiklar på Sourze så står väl du fortfarande som författare till dem? Nu vet jag inte vad Sourzered tycker om det, men hade de misstyckt hade du säkert hört av dem.
Inlägg #5: Postat: 2007-01-18 00:42:00
Sunny
Jo säkert! Strokeförbundet hade kontaktat CO för att jag var så långsam att svara.
Han hade ingenting emot det.
Inlägg #6: Postat: 2007-01-18 02:45:00
Daniel Wijk
Sunny: Nä, precis. Copyright behåller förhoppningsvis skribenten om inte Sourze köper den. En skribent som plankar av en annan skribents arbete rakt av som denna artikel som det handlade om nu borde dock få sitt rykte förstört! Om man nu håller med om en artikel så får man göra lite egna efterforskningar och skriva en egen artikel om ämnet.
Laddar...