Jordkällarfamiljen - hur synd var det om dem?

Inlägg #1: Postat: 2007-01-14 19:49:00
Unto S
Åtta 8 invandrare/flyktingar i en lägenhet med ett rum och kök? Vi är två personer som bor i en villa med naturtomt och åtta 8 rum och kök. Jag hade gärna gett husrum till en illegal muslimsk flyktingfamilj men jag är rädd att grannarna kommer att kalla på polisen dagen där på. Som bekant bor jag i en kommun där moderaterna fick 70 av rösterna i valet. Moderaterna i kommunen har kategoriskt sagt nej till flyktingar under alla åren.
Inlägg #2: Postat: 2007-01-14 19:50:00
Unto S
Även folkpartister kan man inte lita på. Var det inte Lars Lejonborg som sa i TV att om han visste var illegala flyktingar bodde skulle han anmäla det till polisen?
Inlägg #3: Postat: 2007-01-14 20:59:00
Sunny
Jag har haft både illegala o legala invandrare i mitt kollektiv.
Det är väldigt sällan vi är enbart nordbor. Just nu bor har folk från både Kina o Ukraina.
Förra året försvann Serbien o Mongoliet.Mongolerna var illegala invandrare o s rätt ofta kom det sådär 3-5 okända hitr för tat sova. De låg på madrasser på golvet o störde inte oss anda men när det började konmma många barnfamijer efter varandra o Den Käre var så sjuk fick jag be dem att flytta.
Inlägg #4: Postat: 2007-01-14 21:03:00
Sunny
Man måste få sova när man är nästan 83 o har haft 5 strokar!
Vi är ju ändå aldrig färre än 8-9 här.
Men alla som bott här har i största möjliga mån själva försökt att ta ansvaret för sitt boende.
Vi har vid behov hjälpt varandra.
Inlägg #5: Postat: 2007-01-14 21:07:00
Sunny
Här bodde en familj i pappans inackorderingsrum en hel sommar innan det ordande sig. De var 7
Vi lade dem INTE i vår källare men tog ett allavarligt snack med det sociala!
Laddar...