I dekadensens förlovade rike

Inlägg #1: Postat: 2007-01-14 14:23:00
peter_
Vad är det du saknar? Fria droger? Vilka lagar är det du vill ta bort? Vilka restriktioner? Ska anställningstryggheten bort också? Ska en arbetsgivare kunna sparka en person som kommer bakfull och halvsovande till jobbet varannan dag? Ska socialbidraget täcka inköp av sprit och knark? Utveckla gärna dina tankar lite mer..För övrigt verkar det som du talar för en generation, men det menar du dig väl inte göra??
Inlägg #2: Postat: 2007-01-14 14:25:00
peter_
Om ni bara slipper klagomålen och de faktorer som begränsar ert festande så hittar ni mening i livet?
Inlägg #3: Postat: 2007-01-14 14:26:00
peter_
Och då ska "ni" sluta festa, eller..?
Inlägg #4: Postat: 2007-01-14 14:39:00
peter_
Budskapet kanske är att föräldrar inte ska klaga. Det ordnar sig bara "vi" får göra som vi vill. Staten ska inte lägga sig i knarkhandel och knarkande för det är ofarligt för de flesta och kan inte begränsas ändå. Ja, så ser man det nog om man lever så själv.därmed inte sagt att du gör det Alla andra: anhöriga, arbetsgivare, skattebetalare osv har dock en annan syn på saken.
Inlägg #5: Postat: 2007-01-14 14:39:00
peter_
Kanske är du en extrem liberal? Dessa har ju förstås problem med att motivera varför knark, pedofili osv inte kan vara tillåtet.
Inlägg #6: Postat: 2007-01-15 19:51:00
andriskangeris
#1 Om jag ska uttala mig om drogpolitik så gillar jag harm reduction-systemet á la Holland. Att släppa droger helt fria i dagens samhälle är inte positivt, men kampen mot droger som den är nu är ännu mer kontraproduktiv.

Och tyvärr är det så att många som går på socialbidrag slösar det just på sprit och knark :/
Inlägg #7: Postat: 2007-01-15 19:53:00
andriskangeris
#3 De flesta skär ändå ner på festande förr eller senare, i alla fall i perioder, särskilt när folk kommer in i 30-årsåldern, stadgar sig och fixar ungar... om det sedan beror på att man funnit mening eller inte låter jag vara osagt.

#5 Nej, jag är inte extrem liberal. Min grundsyn är att alla vuxna människor bör få fritt bestämma vad de gör med sina kroppar och liv, på det sättet är jag liberal, men nej, jag förespråkar inte fria droger eller pedofili.
Laddar...