|
Inlägg #1: Postat: 2007-01-14 12:18:00
|
|
johnnyreb77 |
Däremot har självfallet en någorlunda "trogen" livsstil en¨
begränsande effekt på könssjukdomarna - men som sagt
- för den skull det finns ju kådisareller för nån fånig Religiös Guds skull är det väl ändå en aning
orimligt att begära att "alla ska
tvingas äta rostbiff varje dag hela
livet" för det är faktiskt det man
begär av en person när man via
Giftermål eller andra ceremonier
försöker tvinga vederbörande att
bara ha sexuella känslor för en
enda person i ett helt liv.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-01-14 13:09:00
|
|
Janne B |
Ja du Johnny/ Det torde vara ytterst få människor på vår jord som har ett aktvit sexualliv hela tiden. Även parboende friska människor har ofta årslånga avbrott i sin sexualitet. De kan ha god gemenskap ändå. Men sexualiteten är verkligen lättstörd.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-01-14 13:13:00
|
|
Inger-Sofia |
hej johnnyreb.att vi människor är skapta i en och samma biologiska form,håller jag inte med om,vi funkar/ser olika ut,en del har sex med samma partner hela sitt liv,en del, många,en del inget sex alls,beroende på omständigheter och personlighet. det som gör det så förädiskt,är att så många försöker passa in i andras formar och av dom samhället stöpt.en av många orsaker till varför människor mår dåligt,helt i onödan.sök dig själv och du skall finna livet.kram på dig.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-01-14 13:14:00
|
|
Janne B |
Svar 1/ Nej du .Kådisar finns det föga tillgång till på de flesta håll på jorden. Där det är mest folk är det minst antal kådisar. Folk har inte pengar att köpa dem. Sedan krävs det kunskap och hygien också./ Sorgligt om du har en fånig Gud. Jag har det inte. Jag unnar dig en bättre gudsbild
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-01-14 13:19:00
|
|
Janne B |
Jo Johnny/ Det mesta du läser i media om sex är bara moderna sagor och har föga med vanligt folks verklighet att göra. Vänskap genom Livet är mkt viktigare än samlag. Sociala kontaktnät, skyddsnät är av yttersta vikt. 5-10 sexkontakter är inte viktigt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-01-14 13:20:00
|
|
Janne B |
Radions P1 har i dag på olika sätt tagit upp frågor spm ligger nära detta. Nu talar de om hur förödande för hälsan skilsmässor är för män.
|
| |