|
Inlägg #1: Postat: 2007-01-16 12:01:00
|
|
myrboa |
Där "sköt du jäklarns mitt i prick" Inger Sofia.BRAVOO! För VEM/VILKA är det annars som ska fixa till Livet åt oss???Politikerna??Gud??Reklamen?Datorerna/internet??Nää. Det som behövs är det du tar upp.. ETT GEMENSAMT MÅL. Kvinnor ock Män i Samverkan och inte som nu i "hat-sam-verkan"Vi har ett stort ansvar för hur vi gör och också för hur vi låter bli att göra.A-L
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-01-16 12:19:00
|
|
peter_ |
Tack I-S! Skönt att se att någon kan tänka utanför de anbefallda uppfattningarna. Feminismen ligger som en dimma över massmedia och politiker och propagandan verkar öka. Se exvis dagens DN.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-01-16 13:04:00
|
|
Janne B |
Ja, Inger-Sofia / Vi lever i en tid då män är så missmodiga och så osäkra på sina roller i det privata, familjära. Så främst de unga männen måste få reda på att de är bra, att de duger, att de är stiliga...ja vad som helst. Män blir så dåliga eller så bra som kvinnorna gör dem till. Med viss överdrift...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-01-16 13:39:00
|
|
Joakim Steneberg |
Gulligt av dig Inger-Sofia! Jag blev lite rörd faktiskt. Jag har ju flera gånger efterlyst en feministisk kärleksdikt. Och du är väl inte direkt feministisk, men det gör förstås absolut ingenting! Någon gång i år skall jag skriva något till bara kvinnan! Har gjort det förr...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-01-25 10:52:00
|
|
Inger-Sofia |
Hej..inne på en snabbis..hoppas allt är okej med er.fick nys på en intresant sida,tänkte på er"om män kvinnor,barn och ord" Länk: qilinpsykologkonsult.com
|
| |