|
Inlägg #1: Postat: 2007-01-11 08:16:00
|
|
Joakim Steneberg |
Morrrn da! det var bara hunden, den är lite norsk-morsk av sig!
Ja fördomar och könsrollsamhälle och förhastade slutsatser, vi är ju bara människor och allt så fort.
Det gäller att hänga med och ha de rätta åsikterna, annars får man på moppen. Av varandra. Det får man kanske stå ut med. Men mobbing och sådant är utanför reglerna!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-01-11 08:18:00
|
|
peter_ |
Där behövs som sagt utveckling. Vi måste befria och uppmuntra våra barn på så sätt att de på bästa sätt växer och utvecklas utifrån deras egen potential.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-01-11 08:21:00
|
|
Joakim Steneberg |
Jag tänkte bara tillägga att jag har jobbat i samma fält som du, det är rätt länge sedan. Till slut hoppade jag av efter 5 år, jag stod inte ut, och egentligen började det redan första dagen.
Men jag kämpade emot, t.o.m. jämo höll med mej men "hade inte resurser" för män. Rapport ville ha en íntervju med mig den 8:de mars! efter tips från en arbetslivsforkare jag hade kontakt med. Jag tackade nej ändå.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-01-11 08:31:00
|
|
Joakim Steneberg |
Det blev en del erfarenheter ändå, som jag tog till mig, tror jag.
Det skulle kunna bli ett par artiklar, kanske någon gång. Men då blir nog några ledsna...
Jag tycker man gott kan kritisera män som individer och kön vilket gjorts till övermåttan, men därmed också kvinnor, lite känsligare...
Mina erfarenheter har färgat artiklarna på Sourze: "Kvinnosamhället - finns det del I/II". Ha det bra! Voff"!
Tyst Jolie!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-01-11 09:22:00
|
|
Inger-Sofia |
Joakim.nu frestade du mig.du är mysig.du vågar ge och ta..fräser till,men ger ändå med varm hand uttrycker det du tänker,då går vi ju framåt i våra möten vi lär ju känna, känna igen varandras ord.att alltid uttrycka ord rätt är inte lätt i rutans lilla rum utveckla tankarna till det behövs tid,,..jag lagrar,tills starskortet går,innför mitt bredband
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-01-11 09:27:00
|
|
Inger-Sofia |
Startskottet skall det ju stå..jämlikhet,feminism, könstänkande, ålder,utseende och statustillhörighet.o.sv...låser våra tankar innan vi hunnit fram till det kärnan..att vara människa oavsett allt det där..demokrati för människans utveckling.kanske..nu ringer det på dörre
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-01-11 10:26:00
|
|
Joakim Steneberg |
Tur man inte behöver bredband när folk kommer på besök..."du det blir dyrt det här, kaffe hinner vi nog inte med"....
Jag körde utan innan, flera tusen i kvartalet, Telia har blivit hutlösa.
|
| |