Spexkort - en jämställdhetsfråga

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2007-01-09 19:10:00
Joakim Steneberg
Jamän läs slutet för sjutton gubbar!
Inlägg #22: Postat: 2007-01-09 19:28:00
Joakim Steneberg
Svar 10. Inger -Sofia, den här artikeln handlar ju ändå om synen på "jämställdhet". Och vad jag minns så skrev du en gång "jämställdheten skall oxå bort", i en kommentar till en artikel av mig. Eller ? "Vem skyddar våra söner" var det nog
Inlägg #23: Postat: 2007-01-09 19:40:00
Inger-Sofia
du har alldeles rätt joakim i det,men nu var det cims glöd och engagemang som jag kommenterade,just då ,och unos härliga glöd och inte allt innehåll i artikeln ..det är olika saker...sen kan jag gå in och analysera artikeln,men det var inte det viktigaste just då..det finns olika behov,tid att gå in och göra djupdykningar i texter..
Inlägg #24: Postat: 2007-01-09 20:20:00
Joakim Steneberg
OK Inger Sofia, glöd javisst, jag undrade bara var balansen tog vägen i hela den här debatten!
Jag skrev innan idag förresten ett svar till en kommentar av dig i "Mona Sahlin..osv, Just för min uppskattning av "balansåtgärden" i den kommentaren . GRR-Voff!
Inlägg #25: Postat: 2007-01-09 20:34:00
Inger-Sofia
Morr..tack herrn,för respons,jag glömde skriva att hennes språk är flödande och hon har väldigt rätt i att det är på dagisnivå,fast jag skulle vilja sträcka det ännu längre,om vad barnen får i sig, med "modersmjölken".vårt bemötande ,vår inställning till livet,hur vi förhåller oss till det,förmedlas omedtvetet,på ett mycket tidigt plan,på olika sätt .det är på oss själva vi får ta en titt..nu skall jag kolla mona
Inlägg #26: Postat: 2007-01-09 20:36:00
Uno Hansson
20/ Joakim, du tror väl inte att jag är tankeläsare? Varför helt i onödan ens försöka kryptera texten, det är väl fullt tillräckligt svårt att tolka utan kryptering! Försöker du snobba till dej,eller?
Inlägg #27: Postat: 2007-01-09 20:36:00
CimEfraimsson
16 / Japp, jag generaliserar, alltid gjort. Det säger jag i nästan varje artikel också. Naturligtvis är detta bara ett exempel, men ändå ett talande exempel på ett illa fungerande samhälle vad gäller jämställdhetsfrågor. Inga tjocka streck någonstans.
Inlägg #28: Postat: 2007-01-09 20:38:00
CimEfraimsson
Och försök nu snälla att inte börja med personangrepp, mina kommentarsforum gällande artiklarna börjart få dåligt rykte är jag rädd.
Inlägg #29: Postat: 2007-01-09 20:38:00
Uno Hansson
21/ är detta något detaljerat och prciserat svar på vad som är "surt", eller? Ännu mera kryptiskt!!
Inlägg #30: Postat: 2007-01-09 20:40:00
CimEfraimsson
18 / Nej Joakim, nu lägger du orden i munnen på mig. Reklamen beror inte på ett "manssamhälle", vad fan det nu är. Det handlar om en attityd som BÅDE kvinnor och män tillför energi och styrka till varje dag, och gjort så i hundratalet år. Du måste börja vara uppmärksam istället för att vara så känslig. Jag skyller inte på mannen i grunden.
Inlägg #31: Postat: 2007-01-09 22:02:00
Joakim Steneberg
Du kanske skulle sluta yra om min känslighet och påstått personangrepp på dig, och i stället titta lite på dig själv?
"Visst, Jan Banan, dra i din lilla snorre och kissa på flickan, HAHA OJ så det kan gå jaja boys will be boys".
För mig som har döttrar både äldre och yngre än dig, och en son också i skolan, så är det här känsligt, eller mer sorgligt kanske.
Vad leder sådant till, finns det inte tillräckligt?
Inlägg #32: Postat: 2007-01-09 22:11:00
Joakim Steneberg
Sedan är du själv jätteupprörd för den här reklamen. Varför är det så känsligt? Är det på kvinnans vägnar eller på bådas?
Sedan kan jag förstå att du inte vet vad jag pratar om. Jag, inte du, har följt med i debatten sedan den började.
Skulden och påstådda privilegier, har alltid förlagts till mannen. Och det är vad jag ser i din artikel också. Dina schabloner och generaliseringar verkar du tycka vara helt OK. Synd på en bra början, och förra artikeln var bra!
Inlägg #33: Postat: 2007-01-09 22:15:00
Joakim Steneberg
När det gäller Uno så vet jag inte längre vad det handlar om. Du anmärkte på det jag skrev, jag förklarade med hänvisningar, men något svar har jag inte sett!
Artikeln slutar med några sura kommentarer om killar, av ett slag som män knappast skriver om kvinnor i media idag.
Inlägg #34: Postat: 2007-01-09 23:13:00
Uno Hansson
33/De kommentarer som hon skriver om killar tycker jag är helt och fullt berättigade. Det är ju bara så att många killfjantar beter sig på det viset. Varför skulle du skriva något om kvinnor som inte har någon relevans. Jag umgås visserligen inte särskilt mycket med yngre kvinnor idag, men det kan väl inte vara så stor skillnad mot förr. Jag försår egentligen inte vad det är för problem som du har med kvinnor.
Inlägg #35: Postat: 2007-01-09 23:15:00
Sunny
Joakim: Blir du kåt av att se någon amma oxå?
Inlägg #36: Postat: 2007-01-09 23:19:00
Joakim Steneberg
Det beror nog på vem det är. Att vissa kvinnor får orgasm när de ammar känner jag till. De blir alltså kåta.
Varför vill du veta? Är det rätt svar, snälla, sig att det var rätt!
Inlägg #37: Postat: 2007-01-09 23:31:00
CimEfraimsson
Joakim, nu börjar du bara bli pinsam. 31, 32 är så dumma att dom inte ens förtjänar ett svar. Du tjänar ingenting på att försöka förlöjliga folk, det visar egentligen bara på dina egna fel.
Inlägg #38: Postat: 2007-01-09 23:41:00
Joakim Steneberg
Ser du Sunny! Buhu...jag gav helt fel svar i 31 och 32, och då får jag inte ens ett svar tillbaka av den som har det rätta svaret! Buhu!
Annars var 31 ju bara citatet från artikeln, och något om mina barn. får man inte ens nämna det utan att det är pinsamt? Det brukar ju en del andra få! Men kanske inte pappor? Och 32 var ju mest en fråga. Men nej, det blev inget svar!
Du hycklar, Cim Efraimsson!
Inlägg #39: Postat: 2007-01-09 23:45:00
Joakim Steneberg
Du ställde en rätt initm fråga Sunny. En typ av fråga jag antagligen inte skulle ställt till dig. Eftersom kvinnor faktiskt reagerar olika på sådant!
Jag gav ändå ett svar, påstod något annat, och ställde en motfråga.
Kan jag få ett svar på den?
Inlägg #40: Postat: 2007-01-09 23:45:00
Sunny
Joakim.Ofta är det tvärtom:bröstvårtorna blir såriga o det gör ont.Men ja: det har hänt att kvinnor får orgasm när de ammat.
O ok: Ifall du tänker på det just när du ser en ammande kvinna : tänk om hon får orgasm
Så är det nog naturliga fantasier?
Vi har alla sexuella fanasier, ganska underliga men som vi håller för oss själva.
Amningsdebatten har handlat om att det är fult att amma offentligt: Inte om några killar som kanska vet att det kan vara behagligt. *ler*
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...