|
Inlägg #21: Postat: 2007-01-09 12:27:00
|
|
Leif-Arne |
Skämt åsido. Verkligen perverst menar jag är den handel som verkar finnas med organ. Att det finns desperata människor som säljer, att det finns andra desperata som betalar för organ kan till nöds jag förstå, men att administrera dylik handel för ekonomisk vinning, där svartnar det för ögonen.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2007-01-09 12:42:00
|
|
Unto S |
>20 Nej jag är inte spekulant! Jag köper enbart böcker på internet, senast Alatalos ”Svinalängorna”, Pamuks ”Istanbul – minnen av en stad” och Brunners ”Carolus Rex. Karl XII – hans liv i sanning återberättat” 809 sidor.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2007-01-09 12:48:00
|
|
Leif-Arne |
22 Då har du kanske lite samma problem som mig, var sjutton göra av alla böcker jag köper. En del ger jag bort, men ändå luddar mig hustrun för att bokhyllan ser ostädad ut. Jag gillar Pamuk, läste nyss "Snö", Istanbul finns på listan. En stad som jag gillar, med fel och brister.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2007-01-09 12:50:00
|
|
Leif-Arne |
"Svinalängorna" har jag lyssnat på via P1, påminner lite om Flygts "Underdog", men mörkare.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2007-01-09 13:21:00
|
|
Unto S |
>22 forts. Internet kan ställa till allt möjligt, inte bara för att köpa böcker. Sedan hängningen av Saddam Hussein 30 dec har minst sju barn omkommit runt om i världen när dom har lekt och försökt imitera hängningen. Bl.a. dog en 10-årig pojke på nyårsaftonen i Texas när han imiterade hängningen med ett rep bundet på våningssängen, skriver tidningen Houston Chronicle.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2007-01-11 13:31:00
|
|
40rce |
dödstraff ska bort, usa vill att att allt ska tillhöra dem. men som sagt, hat föder hat, våld föder våld, så säg är det fel av mig att tycka att usa var "värd" 9/11 ? dock sorgligt att oskyldiga dog men bara rätt, usa fick tillbaks sin egen medicin! och när nån gick på stormakten så ska usa hämnas tillbaks! dem fick inte tag på Bin Laden så varför inte ta saddam ;! Tror bushman tänkte så
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2007-01-11 13:37:00
|
|
40rce |
Dessutom, varför inte lägga dem där 255 miljaderna på att ge mat, bygga hus, rent vatten etc etc till afrika eller mellanöstern istället för att skicka in mer folk till irak! fattar inte han själv att han gör bara saken värre ? dem där miljarderna som han lägger ut får att skapa "EN BÄTTRE VÄRLD" lägg dem istället på folk som behöver dem. för dem där pengarna så kan Afrika bli perfekt. lägg pengar på mat istället för våld.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2007-01-11 13:37:00
|
|
40rce |
jo just de, första attacken usa gjorde mot irak var inte det mot ett sjukhus eller skola ? dem hade "siktat fel" eller vad dem sa. det brydde säg ingen om. dubbelmoral så det skriker om det!
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2007-01-11 13:38:00
|
|
40rce |
lars Nilsson du skriver "Men hallå; var inte bombningarnas syfte att just döda oskyldiga?" nej det var det inte. det var ett syfte mot usa inte mot att döda folk
|
| |