Inlägg #1: Postat: 2001-08-28 10:39:00
|
Fredrik Jung-Abbou |
Det låter mysigt på sina ställen er barndom. Men samtidigt helt hemsk. Att få tänka så lite själv och göra så få egna beslut samt behandlas med så lite respekrt själv från äldre måste vara hemskt. Inte en impuls eller idé fick ni förverkliga före ni va typ 25år. Friheten som vi har är vad som ger livet sin riktiga tjusning, inte för att vi inte sett bättre o blir glada för så lite utan för att vi får chanser att förverkliga oss o lära oss fånga våra egna öden redan från ung ålder.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-08-28 13:07:00
|
Lena Odell |
UNDERBART! Vilket fint inlägg. Jag är väl någonstans mellan Dig och den yngre skribenterna, och jag önskar att de någonstans även fick lära sig ödmjukhet. Visst tusan är det bra med egna idéer och initiativ, men vi har inte alla samma förutsättningar. Ödmjukheten för livet och respekt för medmänniskorna gör oss till bättre medmänniskor och mer toleranta!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-08-28 14:04:00
|
Christian |
Någonstans halvägs mellan Er och dagens barndom fanns det som nog var den perfekta balansgången mellan frihet och klass-samhälle.
Har svårt att se dagens barn lyriskt beskriva sin barndom om 40 år..... Allt är inte bättre nu
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-08-28 15:06:00
|
elisabeth |
Jag tror att det går på ett ut. Vill gärna inbilla mig att alla "tider" har sina sidor och avigsidor.
Dock är det väldigt kul att läsa dina erinringar!
|
|