|
Inlägg #1: Postat: 2007-01-11 23:21:00
|
|
Joakim Steneberg |
Det är bra Lehnalina?. Och att tjejer som är några år äldre uppmärksammar sånt här! Man ser dem i tunnelbanan, ensamma eller i små högljuddda gäng, som du beskriver dem. En och annan bär sig åt, "för så gör ju killarna", vilket dom gör. Och där finns naturligtvis också en del att göra! Det är inget privliegium att få göra helt som man vill i den åldern!
Själv tonårspappa
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-01-12 15:33:00
|
|
Chris.X |
Skitbra! Önskar att flera människor hade attityden som du. Visst, vi alla låter som moralister när sådana här diskutssioner dyker upp, men jag håller med. Barn måste ha tydliga gränser och regler. Det måste vi alla ha i livets början.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-01-12 20:42:00
|
|
microfilosofen |
KYREUS anser: fin artikel!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-01-12 20:57:00
|
|
Inger-Sofia |
Lehnalina..håller med. regler,gränser behöver barn ha,för att veta,känna trygghet,men dom bör få veta varför dom finns och ställs,när dom är stora nog.det är ju i leken,som det naturliga i kroppsrörelser och kroppsuppfattningen övas.Bra skrivet..kram
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-01-12 22:06:00
|
|
Krillle |
De får ju vara barn. Vem hindrar dem? Men vill de inte så vill de inte och då tycker jag inte att det är mycket mer med det. De överlever nog :
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-01-12 22:31:00
|
|
CMO |
Ja hur ska detta sluta? Inte nog med att elvaåringarna sitter på cafeer och röker. Sjuttonåringarna skriver dessutom insändare och klagar på dagens ungdom och säger att det var bättre förr. Fortsätter det på det här viset kommer snart tvååringarna att sitta på cafeerna och röka medan sjuttonåringarna staplar fram på rullator.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-01-12 22:47:00
|
|
GunnarL |
Bra skrivet Lehnalina! Nu tror jag väl inte att problemet är så där vida utbrett men det är ju viktigt att det uppmärksammas. Det är ju inte barnen som är problemet - utan föräldrarna! Att skaffa barn kan ju vilken idiot som helst göra, men alla inser inte att man tar på sig ett ansvar för många år framåt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-01-12 23:08:00
|
|
Janne B |
Detta var en angelägen dagsrapport för mig som är gammal. Du berättar från det rätta perspektivet. Även du beskriver en slags sammhällsupplösning som går fort och fortare. Jag vet att detta handlar inte bara om storstaden...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-01-13 01:46:00
|
|
CimEfraimsson |
Bra artikel om en viktig sak. Håller med om allt!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-01-13 10:49:00
|
|
myrboa |
Lehnalina! Mycket tänkvärd och bra artikel.Minns själv hur skönt jag tyckte det var med en tidsgräns.Kl.11.00 på lördagskvällen skulle vi vara hemma.Hade man pojksällskap hem och stod och pratade efter 11-slaget.Dåå visade sig min mor i nattlinnet och då blev det brått in. Du!! Det är verkligen inte lätt att vara en seende person och se det andra ännu inte sett/upptäckt. Kramis A-l
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-01-14 03:38:00
|
|
rickT |
barn måste få växna upp...varför klär sig och beter sig småtjejer som tonåringar och pratar sex? jo för att dom håller på att växna upp till unga tonåriga kvinnor!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-01-20 11:33:00
|
|
Inger-Sofia |
Intresanta,lärorika Böcker skrivna av Carla Hannaford.Ph.D som "Lär med hela kroppeninlärning sker inte bara via huvudet.som det står i boken citat av P.Maclean "Det förvånar mig hur vår kultut kan förstöra nyfikenheten hos det nyfiknaste av alla djur-människan"..K¤¤m
|
| |