|
Inlägg #1: Postat: 2007-01-07 16:59:00
|
|
CMO |
Nämnde jag att jag är "whiskeykapitalist"?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-01-07 17:07:00
|
|
Inger-Sofia |
TJENA "whiskeykapitalisten".engagemang cmo är viktigt,vilken färg och spritsort vi än föredrar.Det gröna hör oxså ihop med kristendomen, och livet i sig...inget med avkristning att göra...skål
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-01-07 17:22:00
|
|
CMO |
Engagemang, speciellt när alla uppmanas att engagera sig för samma sak och när skeptiker fördöms och förlöjligas är livsfarligt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-01-07 17:28:00
|
|
Joakim Steneberg |
Så när "skeptiker fördöms och förlöjligas" hur då?, vilka? då är det livsfarligt?
Men när man retar upp folk om det gröna evangeliet, då är det bara kul?
Det där med "livsfarligt" har du nog inte förstått riktigt. Natur, djur och folk dör helt i onödan.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-01-07 17:29:00
|
|
MLJohansson |
CMO/ Det är ju i och för sig skillnad på ord och handling. Visst är det politiskt korrekt att gilla krav-märkt. köra miljöbil eller hylla vind- och solenergi. Men trots att alla låter rörande överens om hur "VIKTIGT" det är att vi gör nånting nu, snabbt, genast, helst igår... så fortsätter folk att åka ensamma i bilen till jobbet varje dag. Åtminstone jag är trött på alla dessa tomma lovord...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-01-07 17:31:00
|
|
MLJohansson |
Förtydligande: det är politiskt korrekt att SÄGA att man gillar krav, miljöbilar m.m.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-01-07 17:33:00
|
|
Joakim Steneberg |
Det är som med USA:s lagar. Är du säker på att det inte är "GMO" du borde heta? "Genmanipulerade organismer"? I så fall måste du som ev import till Sveriger från USA genomgå kontroll av livsmedelsverket. Även om importören är uppköpt av USA.
Men blir du då godkänd gäller detta hela EU nuförtiden!
Jag bara skämtar CMO...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-01-07 17:37:00
|
|
hampusengqvist |
jag upplever oxå att på en nivå finns miljömedvetandet, men när det kommer till kritan och det kostar lite extra pengar eller engagemang så faller det miljövänliga ganska tvärt. Därför behöver vi börja sätta lite press på varandra.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-01-07 17:40:00
|
|
hampusengqvist |
ett exempel. Jag skall renovera mitt badrum och det finns miljövänliga toaletter idag men den kostar 5ggr så mycket. Då vacklade jag i min övertygels, men min kära sambo pressade mig och jag öppnade plånboken för det dyra miljövänliga alternativet.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-01-07 17:45:00
|
|
MLJohansson |
va skönt för henne att hon bestämmer och du betalar...! Då är det ju lätt att handla miljömedvetet! skojar bara.. Visst ryggar man för såna skillnader, men det förvånar mig att så många klamrar sig fast vid t.ex. icke-ekologisk mjölk, vad skiljer det; en krona kanske?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-01-07 17:45:00
|
|
MLJohansson |
va skönt för henne att hon bestämmer och du betalar...! Då är det ju lätt att handla miljömedvetet! skojar bara.. Visst ryggar man för såna skillnader, men det förvånar mig att så många klamrar sig fast vid t.ex. icke-ekologisk mjölk, vad skiljer det; en krona kanske?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-01-07 17:49:00
|
|
Inger-Sofia |
cmo hur menar du nu??Jag skojade i allvaret med dig,du bjöd själv på whiskeyn,jag tog emot glaset och drack....vi behöver ju ändock ventilera alla livsfrågor,från yttre till inre miljö.vår inre miljö,tubbas det lika mycke på i kvaliten som i den yttre.ingen fördöms eller förlöjligas alla har rätt till sin åsikt,men skoja kan vi väl få..lite.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-01-07 18:09:00
|
|
hampusengqvist |
Skräckexemplet är ju dom som köper oekologiskt kaffe fast priset är detsamma. Får oss blir maten billigare hela tiden eftersom när vi började handla ekologiskt så var det rejäla prisskillnader, men priserna närmar sig hela tiden i takt med att konumtionen av eko varor ökar.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-01-12 11:17:00
|
|
Uno Hansson |
8/ När skall människor bli medvetna om att miljömedvetandet kommer att spara mycket pengar utan att vi avstår från något som leder till optimal hälsa och välbefinnande. Det som behöver förändras är de sociotekniska systemen och logistiken och flödessystemen behöver förnyas, optimeras och integreras. Genom att hyra, återanvända och återvinna så spar vi både på miljön och på pengarna.
|
| |