Mona Sahlin - alliansens bäste vän

Den här tråden diskuterar artikeln Mona Sahlin - alliansens bäste vän.
Inlägg #1: Postat: 2007-01-07 17:19:00
Janne B
Jaha, nog var detta läsvärt och alltid kan det reta någon. Tänk att ha gjort så många felsteg och dumheter utan att en enda gång "åkt fast" på riktigt. Hon är kanske geni. /Jag parkerade min bil en gång på fel sidan om gatan i en småstad i fem minuter. Det kostade mig 800 kr.Men jag är ju inget geni direkt.
Inlägg #2: Postat: 2007-01-07 20:13:00
arga gubben
Det var först som ett skämt, låt vara ett lite obehagligt skämt. Man tänkte att det skulle väl snart pysa av det där med Mona Sahlin som statsminister.
Det skulle rinna ut i någon sand.
Pratet skulle upphöra.
Bli till intet.
Men, oh fasa, nu verkar det vara på riktigt.
I det jättelika S-partiet finns det ingen annan kandidat???
Är det möjligt? Hur? Och varför?
Vad har hänt med världen?
Inlägg #3: Postat: 2007-01-07 20:30:00
Joakim_J
Mona Sahlins största problem är inte alla hennes klavertramp, det är hennes utstrålning. Hon har tyvärr en arrogant attityd som inte inger något förtroende. Något jag hört väldigt många säga. Hon känns dessutom "gammal" och avdankad och inte som en förnyare. Så tyvärr kan jag inte annat än instämma i din slutsats. Om hon väljs till partiledare är det kört för sossarna.
Inlägg #4: Postat: 2007-01-07 21:19:00
Janne B
Aftonbladet har i en vecka bedrivit en kampanj för Mona Sahlin. Trots detta är detta bara 20 procent av läsarna/de röstande som vill ha henne. Jo jag vet att dessa röstningar är helt ovetenskapliga, men Mona S måste ju ändå dra vissa slutsatser!
Inlägg #5: Postat: 2007-01-07 21:43:00
Sunny
Ja det handlar ju imnte bara om ett par Toblerone som vi
Men Nuder då?
Inlägg #6: Postat: 2007-01-08 06:41:00
Inger-Sofia
Daniel,håller med dig där, om att pagrotsky nog vore ett bra val.han har sunda förnuftet ,självinsikt, han är en diplomat,jag upplever honom,som att han har det mod och kunskaper som behövs.Han klarar nog av att stå upp för och våga stå för det, han tror på och som behövs för att styra landet,även mjukheten ryms i hans väsen,det är en stor styrka.
Inlägg #7: Postat: 2007-01-08 10:40:00
Per W
Håller med helt, men hon har för många fiender, som slipar knivarna nu. Tror på outsidern Östros nu...
Inlägg #8: Postat: 2007-01-08 11:58:00
Janne B
När landsfadern Per-Albin plötsligt dog 1946 tillsattes en för de flesta fullständigt okänd person som hetter Erlandsson.. Nej Tage Erlander var det visst..Ful som stryk så han kunde ju inte sitta länge. Så det blev bara ca 25 år.
Inlägg #9: Postat: 2007-01-08 14:21:00
Elvy
Min önskan är att Göteborgs starke man Göran Johansson ville bli och blev vald till sveriges socialdemokraters partiordförande.
Inlägg #10: Postat: 2007-01-08 16:56:00
stålis
Inte läst din artikel. Tillhör den clairevojanta sourzeläsartypen som inte behöver det för att ändå skriva en kommentar. Vi är en unik ras.
Vill bara som självutnämnd expert i detta extremt intressanta ämne not säga att a Muslim-Mona blir vald, b hon blir inte långvarig. Definitivt petad före 2010. Nån som sätter 100 spänn emot?
Inlägg #11: Postat: 2007-01-08 22:13:00
askensten
Hej!
Det presenterade syndaregistret är inte litet.
Men den avgörande frågan för sossarna är nog denna: Finns det
några andra som bättre kan klara
Reinfeldt & Co i partiledardebatterna?
Jag tror att deras svar blir Nej.
Åke Askenste
Inlägg #12: Postat: 2007-01-14 12:38:00
johnnyreb77
Eftersom Muslim-Mona bland annat sagt att "vi Svenskar inte har nån
kultur" och T.ex "Muhammed ska
ha förtur till jobb och utbildning före
Svenskar", så kan man inte utesluta
att en hel del kommer att tänka
"fan- jag har ju ett helvette hur som
haver" - jag röstar på kärringe så det
blir Revolutio
Inlägg #13: Postat: 2007-01-16 04:32:00
Janne B
Stunden och Dagen är nu kommen då Mona Sahlin ska få den formella förfrågan från Valberedningen berättar media. VALB har haft kontakt med henne och två andra kandidater varje vecka en tid. Men i dag Tisdag är det Ödets dag.
Inlägg #14: Postat: 2007-01-16 09:24:00
Janne B
Mona vaknade i dag till mycket glada nyheter. En klar majoritet av de som uppger sig vara socialdemokratiska väljare vill ha henne som ordförande. Speciellt starkt är stödet hos de unga kvinnorna. Sen må vi surgubbar tycka vad vi vill ;-.
Inlägg #15: Postat: 2007-03-12 00:06:00
anneskaner
Tycker att Mona är ett bra alternativ. Det är typiskt att man alltid hänger upp sig på fel som kvinnor gör. Undrar hur många fel män får göra innan de diskvalificerar sig för högre poster. Som regel går ju män snett uppåt med högre löner som Vattenfalls avsatte chef som blir 3 miljoner rikare per år.
Vidare vet jag inte hur måna manliga ministrar som suttit kvar trots fel och brister.
Den som är perfekt kanske inte skall bli politiker.
Laddar...