|
Inlägg #1: Postat: 2007-01-06 12:00:00
|
|
Janne B |
En man sa mig för någon dag sedan att SAP hamnat i något som liknade en en Svarte Petter situation. Ingen ville ha Petter men slutligen har någon honom ändå. /NU är inte detta min syn på Mona S. Hon har bred kompetens och har under väldigt många år i politiken bara gjort bort sig några gånger. Enligt media i helgen så strömmar "stödjarna" till. / Ja mitt bidrag var enklaste formen av rimmande. Inte ngt poem precis. Det får bli en annan gång.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-01-06 15:00:00
|
|
Elina |
1/ enligt andra medier samlar motståndarna sig. Bred kompetens? Jag tvivlar. Men alla samlar sig till sist runt kaptenen i ett sjunkande skepp. Vem är kaptenen? Kan båten flyta även utan?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-01-06 15:07:00
|
|
peter_ |
Tack! Kul att skriva om detta på rim!
När det gäller Mona Sahlin så behöver det sägas:- Det var inte bara en Toblerone.
Länk: expressen.se
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-01-06 15:42:00
|
|
Janne B |
Elina/ OM vi säger bred erfarenhet under 20 år, så kommer jag kanske närmare sanningen. Det sensationella är väl ändå att hon är den i "gänget" som har minst formell utbildning. Ute i Europa har som regel ministrarna höga examina, som jag fattat det..
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-01-06 15:44:00
|
|
Janne B |
Peter/ Jag tycker att det är kul att skriva på rim, men borde lägga mer tid på att få till det lite bättre. Roar det fler än mig så är jag nöjd. Ska kika på sexpressen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-01-06 15:54:00
|
|
Janne B |
Varm tack Peter att du tipsade om artikeln, för mig en helt nädvändig "återställare" av minnet.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-01-06 15:55:00
|
|
Janne B |
Jag mailade faktiskt till Britta Svensson på Exp och tackade...ELINA Vist kommer nu både anhängare och motståndare att samlas för att slipa knivarna...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-01-06 16:45:00
|
|
Elina |
Tack för tipset Peter, uppfräsning av minnet.
Kommer det att bli samma medierev för henne än för alliansens ministrar? Knappast, tror jag. Och vad beror det på?
4/ Janne, bred erfarenhet är inte samma som att kunna uträtta något av stort värde.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-01-06 18:21:00
|
|
Janne B |
Elina/ Det är väldigt många som säger att hon lämnat väldigt få spår efter sig på de ca fem ministerposter hon haft. Hon har blivit kallad rara Prat-Mona och liknande. / Min åsikt är att det ytterst viktigt för hela Sverige att vår största parti får bästa tänkbara ledare. Detta är inte en intern grej för SAP bara./ Vad heter Elinas och Peters kandidat?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-01-06 18:59:00
|
|
peter_ |
Min favorit är Nalin Pekgul, men jag tror inte att hon har nödvändigt stöd inom SAP. Om Morgan Johansson är intresserad så kanske han skulle kunna fungera. Jag vet inte. Av de jag känner till så är det ingen jag är särskilt imponerad av.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-01-06 19:37:00
|
|
GunnarL |
Mona Sahlin är ett uttjatat ansikte som aldrig åstadkommit något bestående och bra i politiken. Snacket om "superdepartementet" med Mona och Björn Rosengren blev ett fiasko, där ingenting åstadkoms! Den bäste och mest kunnige är förmodligen Per Nuder, men han saknar tyvärr den personliga karissma som behövs. Mitt val är Ulrika Messing - hon är inte bara vacker utan också duktig!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-01-06 19:38:00
|
|
GunnarL |
f/ Jag hade tillfälle att möta henne i samband med stormen Gudrun. Hon kan konsten att lyssna, förstå och fatta beslut! Hon imponerade faktiskt.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-01-06 20:03:00
|
|
Janne B |
Även jag har hört en rad goda ord om Messing, som sagt nej. Men en del tyder på att SAP:s kvinnorace snart är över och då står vi där med Nuder. Anser t ex Lena Mellin!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-01-06 20:43:00
|
|
Elina |
9/ Ingen har gjort så positiv, stark och karismatisk intryck av de som står till buds att jag skulle ropa hurraaa. Men som kvinna ogillar jag hysterin att det ska vara en kvinna.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-01-06 20:46:00
|
|
Elina |
Men eftersom jag inte är en sosse så får de trassla till
bäst de vill.
Obs rimmet!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-01-06 20:53:00
|
|
Elina |
11/ Men Gunnar! Vacker? Om hon vore ful som stryk vore hon din favorit då?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2007-01-06 21:08:00
|
|
GunnarL |
16/ Jo, jag tror att det av rent taktiska skäl är dags för en kvinna - ful eller vacker skit samma. Men mitt intryck är att hon är kompetent. Och inga "lik i garderoben" så vitt vi vet. Fast egentligen ser jag ingen riktigt stark kandidat över huvud taget. Dock intressant att iaktta hur stort intresse valet av en ledare för ett oppositionsparti tilldrar sig! Förutsätter alla redan nu att vi talar om en framtida statsminister?
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2007-01-06 21:22:00
|
|
Janne B |
Nej ,men jag förutsättar att SAP kommer att ha en viktig roll i svensk polkitik många år framöver.På många olika sätt. Då är viktigt för alla svenskar att Ledaren är vettig.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2007-01-06 22:28:00
|
|
Joakim Steneberg |
Ulrika Messing? Nej tack. Jag har aldrig hört henne säga något av vikt, eller så rent automatiskt vad som förväntat!. Som "jämställdhetsminister" verkade hon för den s.k. "sexköpslagen" tillsammans med andra sossefeminister förvisso.
"De prostituerade behöver inget straff, de behöver vård". Visst, hur då? Och mellan raderna -"sexköparna behöver straff".
Och varför nödvändigtvis en kvinna, när dessa inte ens ställer upp!
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2007-01-06 22:32:00
|
|
Joakim Steneberg |
Men vem har med detta att göra, eller ens bryr sig? För min del tycker jag ändå det är viktigt med någon som kan stå emot borgerligheten, så det blir lite balans, vilket kan vara viktigt för landet.
|
| |