Hata amerikaner OK i Sverige?

Inlägg #1: Postat: 2007-01-05 00:24:00
Lars Nilsson
De som inte gillar artikeln är de som i stora drag a anser man inte skall vårda amerikaner i Sverige överhuvudtaget, b anser man får ha förståelse för just palestinska läkares vägran, c inte inser konsekvenserna om inte legitimation dras, d inte tycker det är märkligt att media är tysta, e eller en kombination av ovanstående. Välj själv vad Du passar in. Själv avslutar jag nu kommenterandet av den här artikeln.
Inlägg #2: Postat: 2007-01-05 00:43:00
vox dei
1 Lars/ Jag gillar inte artikeln men stämmer ändå inte in på någon av beskrivningarna.
Inlägg #3: Postat: 2007-01-05 00:43:00
Unto S
>1 Lars Nilsson. För min del passar endast punkt b ”anser man får ha förståelse för just palestinska läkares vägran”. Och det är lätt att förstå! Senast i dag anföll sionisterna en marknad i Ramallah med pansarvagnar och dödade fyra oskyldiga civila och skadade 20. Det var säkert många sionistiska läkare som hjälpte dessa döda och skadade. Jag menar, dom hjälpte med skjutandet. Vi får inte glömma att sionisternas armé får 30 miljarder årligen från Gud bless Amerika.
Inlägg #4: Postat: 2007-01-05 08:38:00
stålis
Gunnar L / Nu får du väl kamma dig, pösmunk. Du är ju intellektuellt ohederlig. Jag vänder mig emot att
en läkare skall skilja på människor utifrån nationalitet. Enligt dig gör det mig till "arabhatare". Det är ju sjukt! Rättshaveristiskt!
Inlägg #5: Postat: 2007-01-05 16:59:00
GunnarL
4/stålis, OK, Hat kanske är ett för starkt ord även om Dina artiklar och kommentarer ligger ganska nära! Jag är dock fullständigt övertygad om, att om det varit en amerikansk läkare som avvisat en palestinier med halsont, så hade varken Du eller Lars Nilsson ens höjt på ögonbrynen! Och Lars Nilsson hade inte skrivit någon artikel om detta. Än mindre krävt någon indragning av läkarlegitimation!
Inlägg #6: Postat: 2007-01-05 17:02:00
GunnarL
f/ För övrigt är hela händelsen en skitsak! Värre saker händer inom vården dagligen utan att det skrivs en rad om det. Och kalla inte mig för pösmunk - jag trodde det epitetet var förbehållet Leif-Arne. Och skriver man att "Ståhlhammar - Ditt namn är hybris" så är man väl relativt "pösig" själv
Inlägg #7: Postat: 2007-01-05 17:05:00
GunnarL
f/ Naturligtvis har läkaren gjort fel och fallet kommer säkerligen att utredas. På Lars Nilsson låter det dock som om kvinnan svävat i akut livsfara! Om det rört sig om en danska tvivlar jag på att artikeln "Hata danskar OK i Sverige?" hade blivit skriven.
Inlägg #8: Postat: 2007-01-05 17:18:00
stålis
5/ Jag är emot islamisering av Europa och emot kusingiften samt
inavel, något som rikligt förekommer i arabvärlden och även bland kurder och turkar. Och förekom inom engelsk adel, med känt resultat, och bland hillbillies i USA. Klankulturen är det främsta hindret till fred och demokrati i
Mellanöstern. Om det är "rasism" att påpeka, tja, då är jag väl "rasist" då.
Inlägg #9: Postat: 2007-01-05 17:19:00
stålis
5/ Jag vill inte att Sverige skall omskola hederskulturanhängare till våra värderingar utan jag vill uppmuntra personer med de värderingar att mot ett generöst ekonomiskt vederlag återvandra. Gör det mig "illiberal" och "xenofobisk", då är jag väl det då.
Inlägg #10: Postat: 2007-01-05 17:21:00
stålis
Jag vill slutligen inskränka rätten att anhöriginvandra till den närmaste familjen och precis som danskarna därmed vänt trenden mot ständigt ökad till ständigt minskad invandring från svårintegrerade kulturer. 2006 hade Sverige enligt SCB 96 000 invandrare, ett historiskt rekord.
Inlägg #11: Postat: 2007-01-05 17:25:00
stålis
Sen blir jag alltid frustrerad när jag klumpas ihop med Lars i Mellanösternkonflikten där vi har mycket skilda uppfattningar, speciellt rörande Irakinvasionen som jag från början var emot. Dessutom är jag sur på Israels beteende mot USA via Pollard-affären och på Israellobbyn för att man sätter Israel före USA.
Inlägg #12: Postat: 2007-01-05 17:26:00
stålis
Så frågan är - vem är mest USA-vän, jag eller Lars?
Inlägg #13: Postat: 2007-01-05 17:28:00
stålis
"Ståhlhammar - ditt namn är hybris" - allt för att jag excellerar i självironi, men inte fan har jag skrivit så? Kanske kallat Leif-Arne pösmunk för att variera invektiven, men normalt är han Arne den Grötmyndige. :
Inlägg #14: Postat: 2007-01-05 17:46:00
GunnarL
13/Jo det har Du skrivit - visserligen lätt berusad - men ändå! Och det var väl inte något grovt övertramp - det skedde väl med glimten i ögat s.a.s. När Du i intilliggande tråd säger att jag håller med Franklin och Steneberg så har Du helt fel! Jag skriver ju att kommentarerna i stort sett är blaha, blaha. Så det där är bara skitsnack!
Inlägg #15: Postat: 2007-01-05 17:48:00
GunnarL
11-12/ Jag skriver också att konstellationen Stålis/Lars Nilsson är det enda intressanta i hela den här diskussionen! Och det är onekligen intressant att se er två vara så rörande överens - även om från två olika utgångspunkter! Och jag vidhåller att om en amerikansk läkare avvisat en palestinier med samma symptom hade ingen av er reagerat det minsta!
Inlägg #16: Postat: 2007-01-06 07:52:00
stålis
14/ In vino veritas. :-
Laddar...