|
Inlägg #1: Postat: 2007-01-04 18:53:00
|
|
MLJohansson |
Kategori 2 engarerar sig allt som verkar ont; djurplågeri är bara en av alla de orättvisor man vill motarbeta och bekämpa. Denna kategori får ofta problem att hinna med och ha råd med allt engagemang, vilket leder till att det mest låter som tomma ord och önsketänkande. Kategori 3, som jag önskar inte fanns alls, är de som inte bryr sig över huvud taget utan tycker att "jag betalar min skatt, därutöver har jag nog med egna bekymmer!"
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-01-04 18:54:00
|
|
MLJohansson |
Det är viktigt att det finns människor som kämpar på alla områden, om man sen väljer att lägga lite krut på alla områden eller att prioritera djur, barn i fattiga länder eller ensamma gamla i Sverige spelar ingen roll. Engagemanget finns på alla punkter, problemet är väl alla de som inte ens vågar lyfta blicken från sin egen lilla trygga tillvaro och inse att man måste åtminstone FÖRSÖKA bidra till förändring.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-01-04 20:13:00
|
|
myrboa |
MLJohansson..håller helt med dig om att det viktiga är engagemanget på bred front.Undrar hur vi som människor skulle må om vi började blunda för djurens lidande.Det ena engagemanget behöver inte utesluta det andra.Har sett mycket hängivenhet, kärleksfullt engagerat arbete både vad gäller,de utstötta,de lidande barnen i Sverige och utomlands. våra förgiftade vatten,våra skogar, djuren osv.Allt behövs. a-l
|
| |