Inlägg #1: Postat: 2007-01-03 18:51:00
|
Lars Nilsson |
Som representant för gnällgubbarna undrar jag lite över Din artikel. Tycker Du Fadde & Co patetiska liv är exempel på något bra? Du säger att Du varit orolig för Sourze framtid. Har den intellektuella oron nu stillats av Fadde och Linda?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-01-03 18:58:00
|
Janne B |
Steno/ Det var intressant att läsa om din och Sourzes gemensamma bakgrund, som jag har haft rätt oklart för mig. Men jag har ju sett gammal statistik och häpnat, tusentals läsare!! OM nu S håller på att omvandlas till ett mer allmänt media så inte mig emot. Vi gamle får ju också plats. Men jag måste nog lära om en del. Heja heja för redaktören.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-01-03 19:37:00
|
kjellekborg |
Hej Steno, här kommer ytterligare en pensionär till gänget. Vi kanske skulle ha en pensionärssida här på Sourze. 2002 kom jag upp i drygt 1000 läsare på en artikel, nu betydligt svårare. Litteraturalstren är i många fall poesi, inget fel i det, men håller alltför ofta låg klass.
Hur går vi vidare. Förresten GOD FORTSÄTTNING PÅ ER PENSIONÄRER:
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-01-03 20:00:00
|
steno |
Vi har ju flera ikoner som publicerat sig på Sourze. Bert Karlsson, Billy Butt, Persbrant med flera, Men de har en nackdel, de publicerar sig enbart för egen skull svarar aldrig på kommentarer undantag Billy
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-01-03 21:52:00
|
soilander |
Sten, Det är klickvänligt, och så får ju Fadde en möjlighet att tala ut från sitt hjärta.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-01-03 22:13:00
|
Lars Nilsson |
Klart är att samma regel gäller här på Sourze som i kvällstidningsvärlden. Kändisskvaller och sex är det som får flest läsare. Inget att moralisera över för så är det bara. Själv blev jag förvånad vad många läsare jag fick i höstas med rubriken "Vänstern och sex". Funderar på att skriva en artikel med rubriken "Reinfeldt - Lindas sexleksak?"
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-01-03 22:43:00
|
kjellekborg |
Dina ögon är trötta
Din mun är stägd
Likt ettårsblomman
Måste du sås igen
Och igen
Fri tolkning
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-01-04 00:05:00
|
Unto S |
Det finns säkert många ikoner som har skrivit här på Sourze – jag brukar missa dom där ikonerna – mina intressen riktar sig mer på ”fotfolket”. Just nu tänker jag på T.L. Stjerna som skrev 239 artiklar och dikter, den sista 7/10 –04. Roger Lord har jag inte heller glömt, han skrev 70 bidrag, den sista 2/6-06. Cancern dödade dessa två alltför tidigt …
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-01-04 00:17:00
|
StaffanH |
Sourze har väl varit och är som det mesta här i livet: ibland går det upp och ibland går det ner. Jag har också "hängt" här några år och visst var Sourze något extra spännande och speciellt i början. Om det var prispengarna som hägrade eller något annat vill jag låta vara osagt. Däremot törs jag påstå att Sourze har betytt mycket för många skribenter. Dessutom dyker en och annan ny, begåvad skribent upp då och då vilket är glädjande.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-01-04 00:35:00
|
Sunny |
Jag har just läst Aftontidningarna! I både Expressen o Aftonbladet citeras Fadde från Sourze.Så ja: de namnen drar säkert hit ganska många läsare som kanske sedan börjar skriva här??
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-01-04 01:38:00
|
Karin Holmberg |
Är det här "det var bättre förr" tråden :-D ?
Oldisarna slår sig för pannan. "Uj, uj!"
Kanske en uns av avundsjuka också, -att här får ett par uppnosiga blickfångare ALL UPPMÄRKSAMHET :-o
- på till viss del TOTALT ointressanta artiklar...?
Det var bättre förr, kanske??
|
|
Inlägg #12: Postat: 2007-01-04 14:14:00
|
Yverc |
Om Sourze återinförde belöningen på 10000:- varje månad till "redaktionens val" och till "mest lästa", så skulle mest största sannolikheten både kvalitén och läsarantalen öka.
Bra att det inte kostar pengar att skriva i alla fall. Dock så kan jag inte publicera några artiklar här eftersom jag använder Firefox.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2007-01-04 14:17:00
|
steno |
Om man räknar ihop alla läsare av Fadde/Linda-artiklarna får man summor som väl styrker min artikelrubrik. Räkna själva!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2007-01-04 20:22:00
|
GunnarL |
Det här förvånade mig faktiskt något - jag har trott att steno var seriös! Men här gäller det tydligen att sälja lösnummer under vilka rubriker som helst! Steno - ett gott råd - Du klagar ibland över att inte bli publicerad i "de stora drakarna"! Har Du försökt på Aftonbladets skvallersida? Du verkar ju tycka att antalet läsare betyder allt!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2007-01-04 22:10:00
|
Stig |
Sourze PR funktion märks inte så mycket i media. Enda gången man lyckas är när man som nu lyckas placera Fabbes och Lindas artiklar som nyheter i kvällspresen Bra - men Spurze bör se till att andra merseriösa artiklar marknadsförs ordentligt i media. Nu blir det en enkelspårig bild av Sourze som ges- och Sourze klassificerars därefter.
|
|