Hata amerikaner OK i Sverige?

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2007-01-03 20:13:00
Joakim Steneberg
För min del har jag skrivit att "den palestinske läkaren" får stå sitt kast.
Men det förvånar inte mig heller att folk, läkare eller andra, ibland agerar som han.
Eller att folk gör revolution för den delen. Det finns en frihet utanför lagar och pengar, men man får stå för konsekvenserna naturligtvis.
Inlägg #22: Postat: 2007-01-03 22:51:00
Franklin
Svar 18/ Min logik verkar kanske galen i din värld, men ibland måste man ta till extraordinära medel för att nå resultat. Kanske är det den här sortens "väckarklockor" vanliga amerikanska medborgare behöver för att fullt ut förstå vad det är som pågår. De kan inte hålla på som de gör runt om i världen och sedan tro att de ska bli bemötta med öppna armar vart de än kommer.
Inlägg #23: Postat: 2007-01-03 22:59:00
Franklin
Förhoppningsvis börjar den här amerikanska damen fundera på vad som ligger bakom läkarens beslut.
Inlägg #24: Postat: 2007-01-04 08:37:00
erykah
Franklin, ska hela amerikanska befolkningen bestraffas för sin regerings agerande världen över? Min sambo är amerikan, är inte han värd svensk vård? Jag skäms som svensk när jag läser det du skriver. "Förhoppningsvis börjar den här amerikanska damen...." Det är rent främlingfientligt det du skriver.Dina argument liknas vid nån galen funtamentalist ideer om hur man ska rädda världen från det onda väst.
Dessutom är läkare skyldiga till att vårda alla oavsett vad denne tycker om sin patient.
Inlägg #25: Postat: 2007-01-04 11:56:00
Franklin
24/ Alla amerikanare, inklusive din man förmodar jag, har en möjlighet att rösta fram vettiga politiker som inte har "våldta resten av världen" på agendan. USA använder VARJE DAG våld, hot, ekonomiska sanktioner, och så vidare, mot människor i andra länder. Kanske är det dags att amerikanarna själva råkar ut för lite generaliserande diskriminering. Som man ropar får man svar, brukar det heta.
Inlägg #26: Postat: 2007-01-04 11:57:00
Franklin
Jag tycker inte synd om din man. Han däremot borde tycka synd om de palestinier som mördas och förtrycks med hjälp av hans land. Han borde tycka synd om de kvinnor och män som mördas varje dag i Irak pga USA:s olagliga och orättfärdiga krig. Han borde tycka synd om dom Vietnameser som ännu idag lider av USA:s kemiska krigsföring. Och så vidare i all oändlighet.
Inlägg #27: Postat: 2007-01-04 11:59:00
Franklin
Du kan bli upprörd hur mycket du vill, men att bli nekad sjukvård pga halsont är en BAGATELL i sammanhanget när USA varje dag ser till att hundratals oskyldiga människor mister livet. DET är något att bli förbannad över.
Inlägg #28: Postat: 2007-01-04 12:43:00
erykah
Du måste ju vara en väldigt bitter människa som kan anklaga hela USAs befolkning för Israelkonflikten. Det var förstås fel av USA att lägga sig i andra värlskriget också? Och hur Saddam behandlade sitt folk var också rätt? Hur många dog inte under hans regim?
Blev du nekad ett green card eller? Att Sverige säljer vapen till krigsförande länder är väl ändå OK? Jag menar, vi är ju ett så kallat neutralt land, så det måste ju vara rätt. Visst brukar man säga; "Kasta inte sten i glashus."
Inlägg #29: Postat: 2007-01-04 14:24:00
CMO
Det går inte att veta om Franklin är så naiv och skogstokig som han verkar eller om han bara är en ovanligt misslyckad provokatör. Att han inte förtjänar att bemötas seriöst är dock klart.
Inlägg #30: Postat: 2007-01-04 18:11:00
Franklin
28/ Varför skulle jag vara bitter? För att jag pekar på verkligheten och hur den ser ut? Dessutom har jag inte anklagat USA:s befolkning för något alls. Jag anklagar regimen i landet. Men befolkningen måste göras uppmärksam på att omvärden börjar tröttna ordentligt på det deras land sysslar med. Det är dags att vi markerar vart vi står. För övrigt hänvisar jag mer än gärna till denna artikel i aftonbladet: Länk: aftonbladet.se
Inlägg #31: Postat: 2007-01-04 18:16:00
Franklin
29/ Du får ta det som du vill CMO, du verkar vara en smart snubbe.
Inlägg #32: Postat: 2007-01-04 18:21:00
CMO
30/ Visst är det bra att de som stöder islamisternas, terroristerna, och diktatorerna visar var de står. Där har du helt rätt.
Inlägg #33: Postat: 2007-01-04 18:36:00
Franklin
CMO/ Man kan faktiskt vara emot både kommunister, islamister, diktatorer, terrorister och USA regimen då. Jag ser inga problem med det. Faktum är att det är väldigt enkelt. Jag är emot våld, förtryck, krig, mord, religiös fanatism, och allt annat jävligt. Och är man det hamnar tyvärr USA inte alla enskilda medborgare på listan över onda ting.
Inlägg #34: Postat: 2007-01-04 18:38:00
Franklin
Men det finns mycket som är väldigt bra i USA också. Tyvärr har de varit dåliga på att visa upp det den senaste tiden. Det har mest varit vapenskrammel, hot och våld som stått på agendan.
Inlägg #35: Postat: 2007-01-04 18:53:00
Janne B
I dag har en ny demokratisk majoritet tillträtt i USA. På 10 dagar ska de staka ut en helt ny kurs i en rad frågor. Presidenten har redan sagt att han måste rätta sig efter detta. Dags för CMO att gå ut och hissa flaggan.
Inlägg #36: Postat: 2007-01-04 19:04:00
Joakim Steneberg
Att "amerikaner hatas i Sverige" är kanppast riktigt, eller OK om det skedde. Men verkligheten visar hat, som är en trist egenskap hur man än ser det, mellan araber/muslimer och amerikaner. Även i USA enligt utredningar.
Och USA är hatat av vissa grupper i muslimska länder. Varför?
Detta är ett problem för oss alla, för de involverade länderna och för världsfreden. I kampen mot terrorism såväl som för att höja standarden i de muslimska länderna.
Inlägg #37: Postat: 2007-01-04 19:05:00
CMO
33/ Och hur tycker du att man ska bekämpa terrorister, islamister och diktatorer? Om nu "våld, krig och annat jävligt" är uteslutet?
Inlägg #38: Postat: 2007-01-04 19:13:00
Joakim Steneberg
Jag vet inte. Men inte ens republikaner eller gamla militärer verkar tro på den nuvarande politiken. Vad tror du själv?
Inlägg #39: Postat: 2007-01-04 19:15:00
Joakim Steneberg
Jag ser att jag kom emellan med mitt svar. Hoppas det är OK?
Inlägg #40: Postat: 2007-01-05 09:09:00
stålis
22/ Menar du att det är ett svar på Lars Nilssons moralfilosofiskt viktiga fråga? Att ändamålet helgar medlen, t ex att man straffar människor för deras nationalitet och etnicitet?
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...